1. Carpediem

In het kader van de Heerlijk10daagse was het mogelijk om voor een bescheiden prijs (€35,00 voor 3-gangen menu) kennis te maken met sterrenrestaurants, zodoende hebben mijn vrouw en ik bij Wollerich in Sint-Oedenrode geboekt.
    Na binnenkomst werd ons door de gastvrouw voorgesteld om het 3-gangenmenu uit te breiden naar een 6-gangenmenu voor slechts € 30,00 extra, toen we aangaven hier geen gebruik van te willen maken werd ons een blik van onbegrip gegund aangezien we niet van een dergelijk mooi aanbod gebruik wilde maken. Na een lekker wijntje uitgezocht te hebben begon de maaltijd met een paar amuses gevolgd door een voorgerecht, hierna begon echter het lange wachten op het volgende gerecht.
    Na één uur(!) wachten werd het ons echt te gortig en had het verheugen op een leuke avond al plaats gemaakt voor spijt van het boeken van deze avond en grote frustratie over het abnormaal lang wachten. Toen we de gastvrouw vroegen of ze ons wellicht vergeten was, kregen we van haar te horen dat het inderdaad wel heel erg lang duurde voor we ons hoofdgerecht kregen, maar dat we hier begrip voor moesten hebben aangezien er zoveel mensen gelijktijdig het hoofdgerecht geserveerd kregen. Dit terwijl een groot gedeelte van de gasten al aan het dessert was begonnen of zelfs op het punt van afrekenen stond! Na deze opmerking kregen we wonderwel het hoofdgerecht binnen 10 minuten geserveerd (dit was dus ruim 2 uur en een kwartier na binnenkomst), gevolgd door het dessert.
    De maaltijden waren absoluut verzorgd, maar waren qua formaat zo bescheiden dat we met een behoorlijke trek het restaurant verlieten.
    Wat verder opviel was de € 10,00 per persoon die in rekening werd gebracht voor het gebruik van het tafel water. We hebben dus naast de wijn € 20,00 aan water gedronken, het gevoel dat we hier belazerd werden was nauwelijks nog te onderdrukken. Al met al een vervelend gevoel aan de avond overgehouden en het mag als vanzelfsprekend worden beschouwd dat ze ons in ieder geval niet meer terug zien, absoluut ster onwaardig!

5,1