1. Ben 7466 punten

We hadden een afspraak met vrienden om hun ‘s-avonds in Druten weer eens te ontmoeten.
    We wilden van tevoren wel even in mijn oude woonplaats Dreumel wat dingen regelen en een hapje eten.
    Nu stond dit restaurant vroeger, maar ook nu als goed bekend, dus een afspraak werd gemaakt.
    Het restaurant ligt net binnen het dorp Wamel, kort bij de dijk.

Het restaurant bestaat uit 2 ruimtes waarbij in beide ongeveer 25 personen kunnen dineren.
    In de achterste ruimte is een leuke haard en tevens een mooie ronde tafel voor 8 personen. Wij werden gastvrij ontvangen aan de deur en kregen een mooi gedekte tafel midden in de eerste ruimte. De tafels zijn met mooi stevig linnen gedekt.

Op hun site stond o.a. een 3/4/5/6/gangen diner.
    Een vier gangen zou volstaan anders zouden we die avond bij onze vrienden niet veel meer eten.

Het diner werd aan tafel uitgelegd en daarbij bracht men een soort schoolbordje mee waar dit nog eens in details werd vermeld.

Op tafel stond al een schaaltje met olijven en verse pistache noten. Daarnaast werd prima vers warm wit en bruin brood geserveerd met roomboter en heerlijke tapas.

Het voorgerecht werd geserveerd. Het viel me op dat er geen amuse kwam, dat had ik eigenlijk wel verwacht.
    Het voorgerecht mocht er anders wel wezen. Een paar smakelijke stukjes boeren mais hoender met wat toefjes kaascrème en o.a basilicum.
    Niet te droge , eerder malse stukjes vlees en de saus die er werd bij geserveerd paste er prima bij.

Hierna een bisque. Altijd weer lekker (als je tenminste van vis houd) deze soep met black tiger garnalen. Goed warm en geserveerd met wat bieslook.
    Een bordje meer was zomaar op gegaan. De wijn paste hier super bij.

Als hoofdgerecht 2 soorten lamsvlees. Een lamskotelet op wat ratatouille en een lamsrump met aardappelpuree waar wat knolselderij doorheen was verwerkt. Een lekker gerecht waarbij de ratatouille en de puree goed aansloten qua smaak. Ik vond mijn lamsrump wat veel vetstukjes hebben. De rozemarijnsaus was heel lekker.

Als nagerecht koos Leonie voor Nougat Glace, Bevroren noga dus met een compote van verse ananas, het was goed bevallen.

Ik ging voor een kaasplateau. Heerlijk, waarbij ik de kok een compliment gaf voor de mooie verscheidenheid, smaak en hoeveelheid.
    In de meeste restaurants krijg je 3 of 4 stuks waarbij er dan meestal 1 is die wat minder is. Deze vond ik allemaal lekker .
    Hierbij o.a. een stukje Viamala, Munster en een stukje Bokkesprong. Daarbij nog een compote van zuidvruchten en notenbrood.

Aangezien Leonie zou rijden en ik ook bij vrienden nog een glaasje wilde drinken nam Leonie alleen een port (ik zag in de wijnkast de nodige Kopke’s staan) en een glas huiswijn. Ik ging ook voor de huiswijn.
    Een uitstekende Chardonnay. Mooi helder goudgeel met een beetje botersmaak. Lekker vol en zacht met de geur van rijp fruit. De nadronk was ook goed aanwezig.

Bij de kaas werd een moscatel geadviseerd. Een prima keuze. Een Ambrosia jerez van 18% . Geur en smaak van krenten, heerlijk kruidig en toch ook zacht.

Gedurende de avond waren er ongeveer 40 personen aanwezig die door de witte brigade (4 dames) prima geholpen werden. Vriendelijk en vrolijk, een fijne aanvulling gedurende de avond.

De ruby port € 4,00, 3 huiswijn € 12,15 en Ambrosia € 6,60. Totaal van de rekening € 91,75. Een goede fooi was op zijn plaats.
    Een adres om in het land van Maas en Waal te onthouden.