1. Ga er niet naar toe, denk er zelfs niet aan en als je toch gaat weet dan dat ik je in ieder geval gewaarschuwd heb!

Gauchos in Utrecht aan de Oude Gracht is NOT the place to be.

Op een heerlijke zomerse dag als gisteren lukt het niet om met een gezelschap groter dan twee man om buiten te zitten dus word je naar binnen gedirigeerd en krijg je een plekje toegewezen in een oude omgebouwde rioolbuis waar de airco ontbreekt en enig ander comfor om de temperatuur dragelijk te houden nog moet worden uitgevonden.

Over het eten en drinken is niets te klagen, het vlees is perfect en de wat koude slappe (handgemaakte volgens de kaart??) patatjes smaken sowieso wel als je lang moet wachten op je eten, bij honger smaakt alles immer goed.

Het personeel is attent, zelfs zo attent dat wanneer je een cappucino besteld nog voordat het uitgeserveerd is wordt gevraagd of je NOG iets wil drinken en geloof me bij de temperatuur zoals gisteren wil je wel drinken al is het alleen maar om je transpiratievocht op peil te houden.

Nee , het ergste moment was toen ik ondanks al het transpireren toch aandrang kreeg om het toilet te bezoeken.

De toiletten van een voetbalstadion zijn goor en smerig maar daar zou ik bijna vrijwillig een uur op door willen brengen als ik maar niet naar de toiletten van Gauchos hoef te gaan.

Er was ruimte voor twee urinoirs maar één urinoir was zoek en de lege plek was afgeplakt door een zwarte vieze vuilniszak en het twee urinoir zat verstopt, zo verstopt dat de urine tot aan de rand stond en er lustig naar beneden sijpelde op de vloer waar zich inmiddels al een laagje van de mannelijke afvalstoffen had verzameld.

Een toevlucht nemen tot het enige overgebleven toilet was dus de enige mogelijkheid maar ook dat was zo vies en de schoenzolen kwamen ook daar in aanraking met de urine uit het overgelopen urinoir.

De smakelijke vleeslucht had dus inmiddels plaatsgemaakt in mijn neus voor een penetrante urinelucht en toen ik een medewerker erop aansprak kwam hij niet verder dan een ongetwijfeld welgemeend "ohh?"

Ga niet is mijn welgemeend advies of je moet een zeer sterke blaas, een evensterke maag hebben en genoeg geduld hebben om te wachten op dat ene kleine hoogtepuntje in die rioolpijp, namelijk het malse stukje Argentijnse vlees.

4,7