1. Erwin 11498 punten

Afgelopen vrijdag bij Gandhi te Utrecht gegeten. Het is gelegen in een soort gewelf onder de winkelstraat aan het water.
    De binnenkomst is niet vriendelijk. Dit geldt overigens voor de gehele avond. De Indiase heren in de bediening zijn bijzonder kortaf en ook tegen de twee Nederlandse dames in de bediening zichtbaar onvriendelijk ze worden zelfs afgesnauwd bij de tafel van één van onze medegasten. We vragen tonic te drinken maar of ze het hebben weten ze niet. “Staat het op de kaart” is haar vraag. Nee, op de kaart staat frisdrank € 2,25. Niet nader genoemd dus.
    De dame in de bediening met de krullen is gelukkig een uitzondering. Zij doet wel haar best om de gasten vriendelijk te bedienen.
    Ook is het restaurant bijzonder gehorig. Doordat het een gewelf is komen de geluiden behoorlijk op ons af. Het restaurant is wel helemaal vol. Er staan ca. 20 tafels waarvan minstens 4 teveel. De buren van ons zitten op 20 cm afstand.
    We beginnen met vooraf de lamb mix en de chicken tikka. De lamb mix is lamsfilet en lamsgehakt uit de oven. De smaak is goed van de lamsfilet. Helaas ontbreekt het lamsgehakt. Ook vinden we het vreemd dat er een gat door het vlees loopt waar de spies heeft gezeten, dit is toch niet nodig wanneer het uit de oven komt? Ook de gekruide kipfilet is smakelijk en komt niet, zoals beloofd, uit de kleioven.
    Zonder te vragen of het gesmaakt heeft worden de bordjes weggenomen.
    Het hoofdgerecht wordt de lamb madras, zeer pittige kerrie met lam en de chicken korma, gebraden kipfilet met tomaat, room en cashewnoten.
    Intussen wordt bij onze buren, ongevraagd, de rekening gebracht. Met andere woorden “u wordt geacht op te hoepelen” aldus onze buurvrouw.
    Het gerecht chicken korma smaakt. Het zou echter evengoed van Knorr of Chicken Tonight kunnen zijn. Mijn vrouw maakt dit gerecht in ieder geval klaar met meer smaak (en/of liefde).
    De lamb madras is wel een schot in de roos. Het is pittig en brand nog wat na. De rijst is mooi droog en geel van de kerrie. De salade op het bord is netjes op smaak. De sperzieboontjes met erwt en wortel is niet bijzonder, dit alles komt uit blik. De witte bonen met kerrie zijn echter wel smakelijk. Het ligt allemaal op het bord, gelukkig zonder dat e.e.a. uitloopt door het andere gerecht heen.
    Als nagerecht nemen we de Kuluvi, eigengemaakt Indiaas ijs met slagroom en cheesecake met vanille ijs.
    De Kuluvi smaakt. Het lijkt inderdaad zelf gemaakt en daarna diepgevroren. Het is bikkelhard en is dan ook in de keuken als een worst deels ingesneden.
    De cheesecake is lekker, deze is warm.
    We nemen nog een bak koffie en krijgen de rekening. Ook nu wordt nauwelijks wat gezegd en bij het vertrekken zegt ook weer niemand wat.
    Resumé; eten een 7, de lamb madras haalt de 6 naar de 7 toe. De sfeer een 4. Het is gehorig, rommelig en we hebben de hele avond een koude trek uit het kattenluikje in de deur gevoeld.
    Service een 3. Deze is echt onder de maat.
    Prijs/kwaliteit een 6. Het is niet duur.
    Geen aanrader helaas, er zijn genoeg restaurants in Utrecht waar ze de zaken beter voor elkaar hebben.

5,9