in Bosch en Duin

Proef het seizoen!

€€€
  1. G. Kerstens

Afgelopen vrijdag was voor ons de eerste keer dat we dit prachtige restaurant hebben bezocht. De ontvangst was wat rommelig maar dat wordt volledige goed gemaakt door het hartelijke welkom in het restaurant door de zwarte brigade. Lekkere aperitief hapjes, mooie gerechten maar niet echt spannend de keuken kwam op deze avond beetje routineus over. Makreel met ganzenlever smakelijk maar waarom nog die extra gerookte ganzenlevercreme, liever wat meer frisheid. Tussengerecht van griet met lardo di collonata zeer smakelijk prachtig gerecht maar de beure blanc smaakte een beetje waterig, truffelrisotto zeer krachtig en vol van smaak alleen was de risotto niet gaar. Hoofdgerecht en het dessert (eend met orientaals garnituur en bananen dessert) kan ik kort over zijn was goed en smakelijk. Onze indruk was dat de sprankeling een beetje ontbrak en dat mag je voor de prijs (89,50) en de Michelin ster toch zeker wel verwachten.

De sprankeling ontbrak echter niet bij zwarte brigade onder leiding van de uitstekende sommelier. De vriendelijke en zeer enthousiaste bediening en de schitterende wijnen maakten, voor ons, de avond helemaal af. In veel restaurants blijft bij ons het eten bij maar bij de Hoefslag is dat (deze keer) toch de kennis, kunde en de passie van de bediening en de sommelier en de heerlijke wijnen. Wij gaan er dan ook van uit dat het eten bij een volgende bezoek een stuk beter is waardoor het totaal plaatje nog beter in balans is.