1. Erwin 11498 punten

Afgelopen zaterdag naar Lungo Mare geweest. We hadden gereserveerd en dat was maar goed want alleen onze tafel was nog vrij. We krijgen een grote tafel in de hoek waar we lekker op een bank kunnen plaatsnemen.
    We hebben een Sweetdeal bon. Daarmee kunnen we kiezen uit alle pasta’s, pizza’s en nagerechten. Alleen de keuze van de voorgerechten is beperkt.
    We nemen de carpaccio en de insalata capricciosca (salade met tonijn en kaas).
    Terwijl wij op ons voorgerecht wachten wordt er gevraagd of er twee andere gasten bij ons aan tafel mogen wachten tot hun tafel vrij is. Een merkwaardige vraag. Wanneer ik ja zeg hebben wij vreemde mensen aan onze tafel en wanneer ik het niet wil, is het mijn schuld dat ze buiten de deur moeten wachten.
    Aangezien we nog niet aan het eten zijn hebben we onze goede kant laten zien en de mensen gedurende een klein 10 minuten aan tafel laten zitten.
    De carpaccio en de tonijn worden geserveerd. De carpaccio is flinterdun gesneden en heeft daarom weinig tot geen smaak meer. De tonijnsalade is beter op smaak. Wel duur betaald, € 8,- voor tonijn uit blik met wat kaas, komkommer en tomaat.
    Als hoofdgerecht kiezen we de Pasta Mista (combinatieschotel van lasagne, cannelloni, tortelloni, bolognese saus en kaas) en de Pizza Misajo (met tomaat, kaas, prei, spek en peperkorrels).
    De Pasta Mista is smakelijk. Alleen de tortelloni (gevulde deegschelp) is wat teveel deeg t.o.v. de vulling. Wel blijkt, bij navraag, alle pasta’s zelf gemaakt.
    De pizza is goed gevuld en op smaak. Halverwege wisselen we van gerecht. Onze mening is dat het gerecht al verveeld voordat het op is. Nu we wisselen zijn de smaakpapillen weer bij de les.
    Het servetje heeft een Italiaanse les op de achterzijde. Leuk gedaan maar waarom is dit vertaling Italiaans-Duits?
    Wanneer wij het nagerecht vragen blijkt dat wij keuze hebben uit 4 nagerechten. Maar dat is niet de afspraak, de keuze zou onbeperkt zijn en je kan niet eenzijdig de afspraak aanpassen.
    Ik krijg alsnog de kaart maar wanneer ik een nagerecht uitzoek die niet voorgedragen is krijg ik als reactie dat ik deze niet kan kiezen omdat ze de keuze hebben uit de betreffende 4.
    Ik vind dit zó vervelend. Zet dat dan ook niet op de Sweetdealsite.
    We kiezen uiteindelijk de Tiramisu en de sorbet. De Tiramisu is huisgemaakt maar mist de dranksmaak. Voor de sorbet is lekker vanille ijs gebruikt.
    Eten krijgt een 7. Smakelijk gegeten. Sfeer ook een 7. Het is erg druk aan de wanden maar de foto’s van Marlon Brando als Don Corleone zijn uiteraard goed op zijn plaats.
    Service een 3. Een discussie met de bediening terwijl ik het papier met de aanbieding bij mij heb vind ik niet nodig en bijzonder vervelend.
    Prijs/kwaliteit een 7.