1. Het komt niet vaak voor dat ik een recensie moet herzien. Over het algemeen is het bij zaken waar de kwaliteit hoog ligt, dat men er op kan vertrouwen dat dit een volgende keer ook zo is. Helaas niet bij Papadopoulos.

We hebben het restaurant inmiddels verschillende keren bezocht door de week en dat is altijd uitstekend bevallen. Lekker eten, vriendelijk personeel & eigenaar, prima in orde. Totdat we op een vrijdagavond besloten om vanwege een voor ons feestelijke gelegenheid uit eten te gaan bij Papadopoulos.

Op het moment dat we binnenkwamen was alles nog prima. Het was redelijk vroeg, rustig en de bediening was vriendelijk. Na het bestellen ging het echter achteruit. Er kwam een eerste grote groep binnen en het leek wel of het personeel acuut in de stress schoot. De (overigens nog vriendelijke) serveerster kreeg onze fles wijn niet goed open met als te verwachten resultaat: kurk. Kan gebeuren, nog niets aan de hand. Voorgerecht was prima in orde, maar naarmate het drukker werd en een tweede groep binnenkwam werden wij spontaan vergeten.

Het hoofdgerecht kwam nog. Mijn lam was prima in orde, maar de garnalen die mijn vriendin besteld had waren om te huilen. Mijn vriendin had ze durven te bestellen omdat ze volgens de kaart gepeld zouden zijn. Dat was helaas niet gebeurd. Doordat ze met poten, darmkanalen en alles in gesmolten kaas zaten was er echter ook geen beginnen meer aan. Dat hadden we aan kunnen geven als iemand ons was komen vragen of alles naar wens was. Maar we werden compleet genegeerd! Bij het afruimen van de tafel kwam een jongeman die duidelijk weinig verstand van zaken had, het nog vrijwel volle bord van mijn vriendin afhalen om vervolgens zonder iets te zeggen ons achter te laten.

Na ongeveer 15 minuten wachten en compleet genegeerd te zijn ben ik maar naar de bar gegaan om af te rekenen, en hebben we onze feestelijke avond met een toetje van de C1000 thuis afgesloten.

Blijkbaar is het omgaan met groepen geen specialiteit van Papdopoulos, aangezien de rest van de gasten per direct genegeerd worden. Dat is iets wat bij de lokale Griek misschien kan, maar met de prijzen van Papadopoulos kan men dat niet maken. Erg jammer, in het weekend zullen we deze zaak voortaan overslaan. In mijn nieuwe beoordeling ben ik uit gegaan van de goede avonden die we gehad hebben, maar wel bijgewerkt met onze laatste ervaring.

Vorige recensies van Bas

• Bas

Wat een verademing om eens een Grieks restaurant gevonden te hebben zonder hele foute beelden en blauwe molens op de muur!

Na de vele positieve recensies op deze site zijn wij gisterenavond naar Eindhoven gegaan voor een bezoek aan dit restaurant. Zoals ik al aangaf is dit geen standaard Grieks restaurant. De zaak is modern ingericht met zithoekjes, bankjes, stoeltjes en zeker geen standaard Griekse foute dingen. Toch zijn er zeker wel Griekse invloeden te vinden maar zonder dat dit afbreuk doet aan de zaak.

De ontvangst en bediening was erg vriendelijk. De gastheer kon ons een uitstekend advies geven in de echte Griekse wijnen en met ons verzoek voor een simpel voorgerecht werd goed omgegaan. De uitstekende tzatziki die we kregen als voorgerecht beloofde al veel goeds voor het hoofdgerecht. Enige wat wij jammer vonden was dat het stokbrood niet even opgewarmd was. Wel was de gastheer erg attent door nadat onze eerste portie stokbrood op was direct te vragen of we wellicht nog meer wilden.

Als hoofdgerecht hadden wij naar aanleiding van de vele positieve reacties ook de schotel voor twee genomen. Bij mijn eerste hap was al duidelijk dat dit een feestmaal ging worden. Al het vlees was perfect bereid en ik was bijzonder blij mij het feit dat we geen volle schaal gyros gekregen hadden, zoals dit op veel plaatsen gebeurd, maar een normale portie. De smaak van het vlees en de bijgerechten was dusdanig dat we na afloop echt geen toetje meer op konden.

Nadat we onze wijn ophadden kwam de gastheer nog voor een kopje koffie, wat een einde bracht een een eerste écht geweldige ervaring met een Grieks restaurant. Wij zullen hier in ieder geval zeker nog vaker gaan eten.