Op dit adres zit nu: Hōk Taverne

1. Ik heb begrepen dat Boas normaal niet open voor de lunch, maar eens in de zoveel tijd een uitzondering maakt en vaste klanten om te vragen of ze zin hebben om langs te komen. Gisteren was zo'n uitzondering en gelukkig hebben wij daardoor kunnen genieten van een fantastische maaltijd.

De bediening was fantastisch. Er werden goede aanbevelingen gedaan, lege glazen water snel gevuld en alles werd heel goed gepresenteerd.

Ik had nog nooit oesters gegeten, dus dit was voor mij een nieuwe ervaring. Ik was aangenaam verrast door de smaak en de handige tips die werden gegeven omdat ik had aangegeven dat ik ze nooit eerder had gegeten.

De Côtes de Boeuf van MRIJ rund was fantastisch. Voordat we bestelden werd het vlees aan de haak gepresenteerd en kregen we wat informatie over de boerderij waar het vlees vandaan komt, hoe lang het gerijpt is en wat het effect van het rijpingsproces heeft op de smaak en textuur van het vlees. Heel interessant om te horen, en gelukkig smaakte het ook uitstekend!

Ook de groentes die erbij geserveerd werden waren lekker. Vooral de hele dikke frieten die een perfecte aardappelsmaak hadden blijven in mijn achterhoofd hangen.

Om af te sluiten ben ik voor de Crème brulée gegaan. Deze was zo lekker dat ik bijna vergeten was een foto te maken.

Wij hebben in ieder geval genoten van een fantastische lunch. De prijs van Boas is bovengemiddeld, maar de gerechten en bediening zijn het zeker waard. Als je dus een keer echt wilt genieten, en je bent in de buurt van Deventer, dan kan ik Boas van harte aanraden.