1. Hiddo Grosbeek

Gisteren met mijn vrouw Pippeke even een hapje wezen eten. We eten thuis vaak groenten met aardappelen, dus een keer nasi of bahmi doet een mens goed.
    Bij aankomst werden we vriendelijk welkom geheten door de gastvrouw (volgens mij heette ze Chi Cha, maar ik ben slecht in het onthouden van Chinese namen).
    Eenmaal aan tafel twee drankjes besteld en wat soep. Bij het uitserveren van de drankjes en de soep gebeurde iets vreemds. Chi Cha had enkele bahmislierten in haar haren, en de soepresten zaten overal op haar kledij. In een poging de slierten uit haar haren te vissen viel mijn Bitter Lemon in de ossenstaart soep van mijn vrouw Pippeke. Verward en licht geschrokken depte Chi Cha de hete soep op uit de schoot van mijn vrouw. Met een snelle beweging wist ze een stukje gevallen vlees uit de schoot van mijn vrouw naar binnen te werken. Dit vond ik minder smakelijk. Gelukkig kreeg mijn vrouw al snel een nieuw kommetje soep geserveerd.

Na dit incident heb ik de gastvrouw de hele avond niet meer gezien, ik hoop dat alles goed met haar gaat; aangezien ik erg veel sympathie voor haar (en haar hardwerkende zoon Jan Tran) kon oprbengen.

Het hoofdgerecht ( voor mij nummer 26, de dubbele Bahmi met ossenstaartpuntjes, gebakken prei en cashewnootjes en voor mijn vrouw nummer 40, tarwenasi met diverse groenten (vegetarisch)) werd uitgeserveerd door eerder genoemde Jan Tran. Zoals gezegd prima kerel hoor, wel even wat aan de lichaamsgeur doen. Tevens druppelde het zweet in een niet geringe aantallen van zijn hoofd af. Een enkel druppeltje vond bij het uitserveren mijn ossenstaartpuntjes. Omdat ik niet wilde dat Jan Tran op zijn kop zou krijgen, heb ik het maar zo gelaten.

Het hoofdgerecht was prima, al was de tarwenasi van Pippeke niet helemaal gaar.

Al met al een prima Chinees-Indisch restaurant in Steenwijk.
    Tip: bij een fooi van meer dan 5 euro krijg je vaak een gratis (korte) massage van de beeldschone bardame!