1. Romantisch stelletje

Onze 12,5 jaar huwelijks jubileum viel op een zaterdag. Heerlijk want dan konden we lekker samen uit eten en zou oma op de kinderen passen.
    Na veel goede verhalen te hebben gehoord over de buik van Parijs en een eigen goede ervaring jaren geleden was de keuze snel gemaakt.. Dus na gereserveerd te hebben gingen we met heel veel zin op zaterdagavond uit!
    We hadden een mooi tafeltje bij het raam (verplaatst op verzoek want midden in het pad vonden wij niets). De sfeer was gezellig.
    Ook het menu zag er uitnodigend uit.. genoeg om te kiezen en het leek ons allemaal lekker.. Na het voorgerecht kwam het hoofdgerecht. Zelf vind ik het altijd heerlijk om bij de gebakken aardappeltjes ook wat mayonaise te krijgen. Dit werd bij de bestelling helaas niet gevraagd dus heb ik het alsnog besteld toen het eten werd gebracht. 'Komt er zo aan' wordt dan gezegd.. maar 20 minuten later nog steeds niet.. Tot de bediening ziet dat je ergens op zit te wachten en gaat kijken wat dat zou kunnen zijn.. Gemiste kans.. mijn eten was half op en de aardappeltjes inmiddels koud.
    Ook viel me op dat ze erg weinig langskwamen om te vragen of je nog wat wilde drinken en als je dan wat bestelde.. dat het door weer een ander personeelslid werd gebracht..
    Toen het hoofdgerecht op was kwam de bediening vragen of we nog een toetje wilden.. 'Nou en of'... Maar helaas kwam er geen kaart.. Niet na 10 minuten, niet na 20 minuten.. totdat er een half uur voorbij was en de betreffende serveerster met een rood hoofd zag dat ze ons vergeten was.
    Of we nog koffie wilden na het toetje? 'Eh nee dank u...'
    Ik vind dit echt een jammere ervaring. Niet vanwege het eten zelf maar vanwege de totaal ervaring. Op gegeven moment is de romantiek weg en ga je je ergeren omdat je je genegeerd voelt. Ik vind het raar dat er niet 1 vaste serveerster is per tafel en dat we wel 3 of 4 mensen hebben gezien. Dat de een iets komt opschrijven en de ander het brengt.. Hierdoor is denk ik mede deze 'rommelige' situatie ontstaan. Niemand nam verantwoordelijkheid.
    Het eten zelf was superlekker.. helemaal niets mis mee trouwens. Maar de drukte van een zaterdagavond kunnen ze naar mijn idee niet aan en het heeft ons jubileum een beetje verpest.. als we er ooit weer heen gaan.. in elk geval niet in het weekend.
    Waarom zelf niet initiatief nemen.. mja.. ga je daarvoor naar een restaurant? Om helemaal door het restaurant naar de bar te moeten voor je tweede drankje.. voor de mayo en de kaart? Nee dank u..