1. Loes77 370 punten

Onlangs gedineerd in dit restaurant. We waren vol verwachting. De gerechten hebben absoluut deze verwachting waargemaakt. We voelden ons echter alles behalve welkom. Dit lag met name aan de gastvrouw die alleen oog had voor de regelmatige bezoeker. Daarnaast komt ze in onze ogen alles behalve warm over. De heren in de bediening doen hun uiterste best, maar moeten nog veel leren. Het komt soms wat kunstmatig over. Dit wordt mede ingegeven door de niet passende kostuums... Kortom; heerlijk gegeten, goed bijpassend wijnarrangement, maar door de afstandelijke houding van de gastvrouw voor ons niet voor herhaling vatbaar. Dan liever een bib gourmand met het gevoel dat je wel welkom bent!

1. Kennelijk was er geen 'klik' met het personeel. Jammer! Maar is het niet te makkelijk om meteen naar de ander te wijzen? Wie goed doet, die goed ontmoet....toch?

Wij zijn hier geen vaste gasten, maar de gastvrouw was uiterst vriendelijk en correct tegen ons. Ik zou het ook ongepast vinden als ze meteen net zo joviaal zou doen als de vrouw in het locale friettekot. Dit is een sterrenrestaurant. Daar mag je wel enige vormelijkheid verwachten. Of ben ik uit de tijd?

2. Beste Pieter, je zou inderdaad zeggen: wie goed doet, die goed ontmoet, maar daar was dus geen enkele sprake van. Wij zijn alles behalve 'lastige gasten' en hebben ons best gedaan om een klik te krijgen. Wanneer een gastvrouw een baaldag heeft, getuigt het van weinig klasse om dat op deze manier te uiten. Overigens: we zijn niet de enigen die deze ervaring hebben opgedaan... Wie heeft het overigens over jovialiteit en friettekot? Het gaat mij erom dat ik netjes en vriendelijk te woord wordt gestaan en daar was geen sprake van. Een gemis aan vormelijkheid dus!