1. Het was mijn eerste keer dat ik de Brasserie de Beleving bezocht, het was voor mij dus een verassing wat me te wachten stond. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleidt. Als voorgerecht had ik, net als mijn vader, een kreeftensoep met hollandse garnaaltjes. De smaakbeleving was van hoge kwaliteit, de opmaak was grandioos. Ik had echt het gevoel dat ik in een hoogwaardig restaurant aan het eten was. Mijn vader vertelde na de eerste hap dat hij voor het eerst in zijn leven echte kreeftensoep gegeten had. Als hoofdgerecht had ik een tournedos met ganzenlever. De ganzenlever was mals met een krokantkorstje. Het was wederom een maaltijd voor een koning. De jus was voortreffelijk en de tournedos zacht, mals en net als de ganzenlever met zorg bereidt. Ik kon merken dat het gerecht een finesse had, een extra, wat ik zelden mee maak in een restaurant. Als dessert had ik gekozen voor een kaasplankje. Dat was net als de twee voorafgaande gerechten grandioos en met finesse bereidt. Elk component van het kaasplankje had een extra. Naast de vijf kazen werden er nog verschillende lekkernijen aangebracht. De rucola was gedresseerd, er lagen pijnboompitten. Daarnaast lagen er twee sneetje brood gedrenkt met een vleugje olie. een dun koekje, en wat druiven. het geheel werd compleet met een truffelhoning siroop. De smaken van de gerechten, de finesse van bereiden en de kookkunst heeft een enorme indruk op me gemaakt. Ik maak een diepe buiging voor de keuken. De kwaliteit die we ontvingen is eigenlijk het dubbele waard in geld. Ik ga hier zeker nog eens eten en hoop dat meer mensen dat zullen doen, waarom, omdat je naar der hand zult zeggen dat je nog nooit zo lekker gegeten hebt. Dit restaurant kan zich gemakkelijk meten met de duurdere restaurants. Een 10 voor het eten. Het personeel is wat jonger en misschien niet het beste, maar ontzettend vriendelijk. Het interieur is modern en zou naar mijn mening iets meer warmte mogen uitstralen, ik misten de warme gezellige kleur en textuur van hout. Ook zou het licht minder wit mogen zijn. Het is wel zo dat het interieur ervoor zorgt dat het restaurant toegankelijk wordt voor een breedpubliek en daarmee laagdrempeliger wordt. Maar naar mijn mening is hetzelfde effect te bereiken door mijn punten van kritiek uit te voeren, de sfeer wordt vergroot en dus de beleving, of beter gezegd de ervaring, wat de smaakbeleving ten goede komt.
    Echter het eten maakt alles weer in orde, en plaatst alles in perspectief. Kortom, ik heb gegeten als een koning en vind dat andere restaurants een voorbeeld kunnen nemen aan de 'Brasserie de Beleving'.