in Doetinchem

5-gangen bitesarrangement voor maar € 37,50 p.p.

1. Afgelopen zaterdag voor het eerst bij de Zaak gegeten. We hebben gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu (dit was een actie: 2 voor de prijs van 1, zodat de prijs uitkomt op € 20 pp).

Ondanks de prijs was er niet gekort op kwaliteit. Het voorgerecht bestond uit garnalen op drie verschillende wijze bereid: gekonfijt, in een krokant jasje en als derde was de garnaal verwerkt in een soort van wortelcreme. Erg lekker allemaal. Daarna volgende een stevige soep van aardappel.

Het tussengerecht deed alle verwachtingen overtreffen. Het was een heerlijk stukje lamssukkade (van de lamsnek). Zo lekker op smaak en goed gegaard. Alsof het vlees langzaam smolt in je mond! Heerlijk. Jammer dat het maar een tussengerecht betrof.

Als hoofdgerecht was er gegrilde eendeborst met een kalfsjus en een bitterbal van eend. Ook weer erg lekker allemaal. Ook waren er voldoende garnituren aanwezig. Al vond ik de sla wat kaal en geen lekkere dressing.

Het dessert was chololadecreme en een taartje met pure chocola. Ik ben zelf geen fan van desserts mar ook dit was weer erg lekker.

Een wijnarrangement bij het menu behoort tot de mogelijkheden. Mijn partner heeft hier gebruik van gemaakt. Jammer dat de eerste wijn bij het voorgerecht vergeten is (is later keurig opgelost). Je krijgt bij de wijnen goede uitleg en er zaten een paar erg goede wijnen tussen!

Ik ga hier zeker nog een keer terug komen!