1. Familie Janssen

Wij komen toch zeker al een jaar of 15 met regelmaat bij de familie Petrovski eten in de Balkan Grill. Eerst nog aan de Oudestraat waar het altijd ontzettend knus en gezellig was. We waren in eerste instantie bang dat het restaurant met de verhuizing deze knusse intieme sfeer zou verliezen. Niets is minder waar! Ook aan de Groningerstraat hebben zij deze sfeer weten te behouden en wat ons betreft zelfs verbeterd. Doordat ze allemaal nisjes hebben gecreëerd is er volop privacy en genoeg ruimte aan de tafels (heel anders dan bijvoorbeeld in de meeste pizzeria’s in Assen, waar je hutje mutje op elkaar zit).

Het eten is bij de Balkan ook altijd zeer goed. Je proeft dat het eten met liefde is bereid door de verse ingrediënten en authentieke Macedonische recepten. Onze favoriet als echte vleeseters blijft (heel standaard) de Balkan plat maar sinds de kinderen ook mee gaan willen we nog wel eens de sabel nemen. De kinderen vinden het altijd erg spannend dat de lichten uitgaan, het bekende sabelnummer opkomt en het vlees vervolgens aan een zwaard aan tafel wordt geflambeerd.

Daarnaast is het ook leuk om te zien dat, nu de kinderen wat groter zijn, zij ook allemaal meewerken in de zaak. Dit geeft het restaurant een heel huiselijk gevoel, je komt echt op visite bij de familie Petrovski. De gastvrijheid van de Balkan landen vind je in de restaurant terug. Dit restaurant is vooral voor iedereen die wel eens op vakantie is geweest naar één van de Balkan landen een echte aanrader! Je waant je voor een paar uurtjes even helemaal weg van alles, alsof je weer terug op vakantie bent in Kroatië of Turkije.

Groetjes,

Anna, Jochem en de kinderen