1. Hier gegeten met de Eet.nu lunch. Ik moet zeggen dat dit restaurant me beviel, zoals gelukkig de meesten op de markt in Sittard. Het is hier erg mooi van binnen, hoewel het een wat donkere uitstraling had. Ik vond het er in ieder geval best heel netjes, en ook de uitstraling van de buitenkant van dit pand is naar mijn mening heel prima.

De bediening is goed, de gastheer is heel vriendelijk en weet duidelijk best heel goed met zijn gasten om te gaan. De kok is opvallend jong, hij was even nodig voor een gerecht wat niet op de kaart stond, en hij stond ons goed te woord. Wel had hij een beetje een andere houding moeten hebben, het op de tafel leunen is niet gepast, maar dat is iets wat hij op termijn vanzelf zal leren, het was dus ook niet vervelend.

De frequentie van vragen of wij al nieuwe drankjes wilden, lag gelukkig niet te hoog, maar ook zeker niet te laag. Dit ging in een wat mij betreft prima tempo, ik ben blij dat ze dit soort dingen zo goed aan weten te pakken.

Dan over het eten; ik heb een runder carpaccio genomen, en deze was werkelijk super! Het broodje was naar mijn voorkeur net iets te hard, maar dat was vooral een beetje lastiger eten, het smaakte namelijk gewoon voortreffelijk, zo zag het er ook uit. Een bevriende kokkin (die ook fan van dit gerecht is) vertelde wat er allemaal op moest, en hier heeft de jonge kok dus meer dan aan voldaan. Een beetje meer kruiden hadden wel toegevoegd mogen worden, daarom dat ik er geen tien voor zal geven.

De prijs vond ik eigenlijk het enige wat nog net wat beter kan, ik weet dat er op de markt plaatsen zijn waar je wat meer krijgt voor een ongeveer gelijke prijs, maar ik weet dat de ingrediënten bij Luna ook gewoon super waren. Het was duidelijk allemaal heel vers en het klopte gewoon met mijn visie op een perfecte runder carpaccio, op de extra kruidjes na.

De sfeer blijft een acht, wegens het gebrek aan bezoekers, maar eigenlijk merk ik dat dit vrij gebruikelijk is bij een dergelijke, vroege lunch. Mij lijkt dat een gemiddelde van een 8,5 niet verkeerd is, en ik kan zonder twijfel zeggen dat dit een zeer terechte waardering is.

Luna, bedankt voor een zeer goed verzorgde en smakelijke lunch!