Op dit adres zit nu: Crijns

1. Gisteren als verrassing mijn vriendin meegenomen naar de Hofstee. Wij zijn normaal niet het type mensen om naar een etablissement te gaan in deze klasse, maar we zijn absoluut niet teleur gesteld.

De bushalte is op loopafstand wat betekende dat we allebei aan de wijn konden, enige nadeel is dat de laatste bus niet zo heel laat vertrekt dus dat is iets waar je wel rekening mee moet houden, als je besluit dat je met het OV gaat. Na een korte wandeling waren we bij de prachtige oude boerderij waar in de Hofstee gevestigd is.

De ontvangst was uitstekend en erg gastvrij, na een wandeling door het mooie restaurant kwamen wij in het deel waar onze tafel gereserveerd was. Helaas was dit in een deel van het restaurant waar nogal veel hout aanwezig was. Eigenlijk was alles hout. Iets meer dan wij mooi vinden. Dus bij een volgend bezoek moeten we even regelen dat we in het, naar onze mening, mooiere gedeelte aan de voorkant zitten. Maar ik begreep dat er op termijn, als de zaak helemaal goed staat, er een herinrichting aan zit te komen, dus die wachten we in spanning af.

De gerechten zijn van ontzettend hoge kwaliteit en zijn bijzonder te noemen. Het restaurant streeft naar een ster en als dit niveau gehandhaafd wordt dan moet die er zonder meer kunnen komen. Dit is natuurlijk ook te danken aan het uitstekende personeel. Iedereen die bij de Hofstee staat, staat voor hetgeen wat hij of zij aan het doen is. Ondanks dat wij beiden geen fanatieke wijndrinkers zijn wist de sommelier ons bij elke gang te verrassen met een uitstekende wijn. Alleen de sherry bij het nagerecht was ons iets te veel van het goede.

Uiteindelijk waren wij met allebei vier gangen van de kaart met wijnarrangement iets minder dan 200 euro kwijt, wat natuurlijk een hele hoop geld is. Maar de keuken, bediening en de locatie van Hofstee zorgen er voor dat dat bedrag absoluut gerechtvaardigd is en ik verwacht dat het met de Hofstee helemaal goed moet komen. Het was gisterenavond gezellig druk wat mij aangeeft dat de Hofstee zijn naam al in korte tijd goed aan het vestigen is. Wij hebben er in ieder geval een favoriet bij!