1. Onlangs bij De Avenue geweest met een personeelsfeest, om precies te zijn bij de Lucky Lips show.

Op de eerste plaats valt de service tegen. De show begint om 19u, maar je kunt niet eerder dan om 19u naar binnen, dus daar sta je dan, buiten voor de deur 10min in de kou te wachten. Eenmaal binnen staan de tafels veel te dicht op elkaar, en zonder dat de show begonnen is kun je elkaar al amper verstaan door de harde muziek en de overvolle zaal. Je keuze voor het menu wordt niet persoonlijk opgenomen, maar geef je aan op een briefje, net als in een ziekenhuis...

Het drinken wordt wel persoonlijk opgenomen, maar het bier komt in slecht schoongemaakte glazen en slaat dus meteen dood. Als eerste gang had ik een zalmtartaar met melbatoast; ze weten bij De Avenue blijkbaar niet dat zalmtartaar meer is dan fijngemalen zalm, het moet op smaak gebracht worden en dat was niet het geval, met als gevolg een smakeloos bergje prak. De tussengang was een kippensoep, uit blik kwam hij niet, maar veel bijzonders was het niet. Na het tussengerecht werd de salade voor de hoofdgang al op tafel gezet, maar de hoofdgang zelf volgde pas 20min later, met als gevolg half verlepte sla. Als hoofdgang had ik gegrilde zalm; deze was veel te gaar gebakken (sowieso niet gegrild), en daardoor kurkdroog, het sausje bood weinig uitkomst want ook die was vrij smakeloos. Het nagerecht was een Panna Cotta met rood fruit; het rode fruit bleek aardbeiensaus uit een flesje en de panna cotta zelf was nog wel acceptabel.

Gedurende de hele avond is de service wel goed; bestellingen worden tijdig opgenomen en snel geserveerd. Minpunt is dus de bestelling die je via een papiertje dient door te geven.

Voor een arrangement betaal je €45 exclusief drinken. Met een beetje simpel rekenwerk is dat dus €25-€30 voor het eten (4 gangen) en €15-€20 voor de show. Conclusie is dat het eten dan in mijn ogen veel te duur is voor de kwaliteit die je krijgt.

Zoek je een gezellige avond met eetcafe-niveau eten, dan is De Avenue opzich wel een aanrader. Zoek je wat meer verfijning in je gerechten, dan zou ik toch even verder kijken...

De sfeer is goed dankzij de show van Lucky Lips, hier ga ik verder niet over uitwijden zodat ik niks verklap voor mensen die erheen willen gaan.