1. Vlakbij de snelweg A4 ligt een weelderig stukje rust genaamd Restaurant, Hotel en Spa Savarin.
    In het mooie restaurant dat wordt gerund door chef-kok Edwin Loos en maitre-sommelier Lex Donker Curtius heb ik in gezelschap van 20 personen een geslaagd diner mogen beleven.
    Een bruisend ontvangst, een mooi 5-gangen menu met bijpassende wijnen en de koffie aan het eind waren allen tot in de puntjes verzorgd.

We begonnen met een sensatie van verschillende smaken. De gepekelde schelvis, kalfstong, passievrucht, aardappel/zuurkool creme en krokantje van parmezaan zorgde ervoor de de smaakpapillen direct aan het werk moesten.

De tweede gang was snoekbaars met laurier, oesterjus, artisjok, groene kruidenpudding, mosterd en aan tafel geraspt rundermerg. De chardonnay uit Zuid-Australie zorgde voor een zeer mooie combinatie tussen wijn en spijs.

Gang drie bestond uit varkenshiel (mooi mals), kokkels en kurkumastroop, groene asperges, en creme van cevenne ui. De geschonken pinot noir van wijnhuis Peter & Peter uit de Pfalz die licht gekoeld geschonken werd was erg mooi, maar helaas niet bij dit gerecht. Afzonderlijk van elkaar was het een mooi gerecht en een mooie wijn, maar de combinatie paste niet goed.

Het hoofdgerecht was een ware sensatie. De wilde eend met structuren van rode biet, creme van pastinaak, krokante polenta en geschaafde truffel was een waar WOW moment. De wijn die geschonken werd, een cabernet franc/merlot uit Italie, sloot naadloos aan en zorgde voor stilte aan tafel.

We sloten af met "Savarin in rosso". Een dessert van rood fruit met een dessertwijn van chardonnay uit Mendoza.