1. rrrobb 6812 punten

Bij ons hotel arrangement zat ook een drie-gangen keuzediner inbegrepen en zodoende kwamen wij hier op zondag 7 april binnen. We werden welkom geheten door een echte ouderwets chique geklede ober in zwart-wit. Ik besefte me nu pas dat die eigenlijk steeds zeldzamer beginnen te worden. De entourage in de grote ruimte van het kasteel is echt supermooi met twee grote geschilderde portretten van de vroegere kasteelheer en kasteeldame denk ik en een mooie grote schouw waar geen vuur meer brandde maar nu wel een tafel stond waar je kunt eten. We hadden dus vooraf al betaald voor dit menu en een jaar geleden ongeveer hadden we ook al eens dit menu gehad bij een ander Fletcher-hotel. En zo viel me op dat er eigenlijk helemaal niet zoveel veranderd was in al die tijd. Een aantal gerechten kwamen me nog best bekend voor. Mijn vrouw had vooraf gerookte makreel. Lekker maar niet echt bijzonder. Ik had eendenborst rolletjes gevuld met een lekker zwart spul. Toen ik na afloop aan de serveerster vroeg wat ik nu eigenlijk gegeten had, zei ze dat ze dat niet kon zeggen want dat was het geheim van de chef. Het verschil tussen mij als westerling en een Limburger is denk ik dat ik heel direct kan zijn, dus ik zei haar dat ik dat niet geloofde omdat ik het erg onwaarschijnlijk vond. Als je het niet weet, zeg dat dan. Later kwam ze me alsnog vertellen dat ze het toch maar gevraagd had, en dat het dus een puree van wilde paddenstoelen en truffels was. En zo kwam het dus toch nog goed. Als hoofdgerecht had mijn vrouw de smakelijke zeebaars en ik de ook erg lekkere varkensrack. En toen ik daar van at, had ik sterk het vermoeden dat ik dit ook al eens eerder had besteld bij een ander Fletcher hotel. Misschien kan ik dat nog terug vinden bij een oudere recensie van me alhier. Als toetje hadden we de framboos en ik de bavarois. En daar had ik me eigenlijk iets meer bij voorgesteld, ook al was het nog best smakelijk. Op zich is eten hier niet echt goedkoop, maar als onderdeel van een arrangement valt het allemaal nog best mee. Al moesten we wel scherp blijven, want aanvankelijk kregen we wel een verkeerde rekening. En dat was een foutje in het systeem aldus de ober.