1. Het begon al slecht. Telefonisch gereserveerd voor het terras. Geen plek bij aankomst. Personeel geeft aan te letten op een plek, maar uiteindelijk zelf mensen zien vertrekken en daar gaan zitten. Laat ons dan niet zo'n plek reserveren en wees duidelijk bij het doen van de reservering.

Zitten lang met een glas leeg, lastig om contact te maken met personeel. Alvorens bestelling wordt doorgegeven, wordt gevraagd naar allergieën. Bij bestellen van gerecht blijkt dat ik één product niet mag hebben, dit nog extra aangegeven. Wat zit er vervolgens wel op: dat product. Toetje besteld, blijkt dat ik die niet mag hebben. Bediening komt wel met toetje naar de tafel, neemt deze vervolgens weer mee als mijn allergie extra gecheckt wordt (nu blijkt, dat wij het toetje wel betaald hebben - hier hadden wij zelf ook beter op moeten letten). Voor de fout met het hoofdgerecht, krijg ik overigens wel netjes excuses en een drankje aangeboden.

Vriendin heeft een kaasplank besteld, deze mag ik volgens het personeel ook niet hebben. Bestaat uit alleen niet gepasteuriseerde kazen. Blijkt overigens niet kloppend. Eén kaas stinkt je tegemoet, beide kennen wij deze kaas en de kaas is niet meer goed. De korst bevat witte pikkels en de geur is niet te harden. Vriendin geeft dit aan. Het wordt gecheckt bij de keuken, ja volgens de chef was de ammoniak geur nog niet zo heftig dat het niet meer kon...maar goed dat wij het hebben aangegeven! Er wordt 50% aan kosten van het nagerecht afgehaald en wederom excuses.

Al met al een gemiste kans hoe Marron zich presenteert. De kaart is niet kloppend qua tekst en prijzen met wat op de bon staat. Buiten ligt een andere kaart met alleen lunch-, borrelgerechten en drinken erop. Dit geef je dan aan, personeel weet vervolgens niet dat er een andere kaart is met diner erop. Hier moet je nadrukkelijk naar vragen.

Marron probeert zichzelf te presenteren met bepaalde producten en uitstraling, helaas is dan een bepaalde basis wel een vereiste. Het is dat de ligging mooi en het gezellig zitten is, maar qua diner is dit wat ons betreft zeker geen aanrader. Voor een drankje met borrelplank prima te doen.

TIP: Steek geld en energie in het goed instrueren, begeleiden en inwerken van personeel, daar is nog een hoop in te behalen. Personeel is er voldoende op zo'n middag/avond, dat wij ons afvragen waarom het niet loopt.

4,1