1. Harry Zengerink

Heerlijk hapje gegeten met mijn zoon. Hier was een tafeltje vrij, ons favoriete Italiaans restaurant had geen plek meer rond onze voorkeurstijd. Dan maar Bella Roma, uit het verleden had ik geen fantastische herinnering aan dit restaurant. Geen houtoven, geen sfeer binnen, maar wel gastvrijheid en goed eten.

Gekozen voor carpaccio, eenvoudig maar goed vlees, van weinig smaak voorzien, maar dat kun je zelf ook toevoegen met olijfolie en balsamico. Helaas geen pepermolen, wel strooipeper uit een potje.
    Vervolgens pizza Napolitana met extra zwarte olijven gevraagd. Eenvoudig maar smaakvol, weer olijfolie gebruikt en strooipeper.
    Halve liter rode chianti, zonder specifieke afdronk. Er zijn betere soorten.
    Wel Italiaans bruiswater, stond niet op de kaart.
    En nagerecht Tiramizu, in eigen keuken bereid. Die was erg smaakvol!
    Espresso was goed.

Volgens de eigenaar, aardige man met een levenlang ervaring naar eigen zeggen, begonnen als afwasser in Groningen, ervaring opgedaan in Hengelo, en sinds 35 jaar dit restaurant, is het altijd druk. Deze avond niet.

Eten is echt voldoende, maar kan beter. Sfeer is al 35 jaar niets meer aan toegevoegd denk ik. De oude gipsen wanden/plafonds waren ooit wit, denk ik. Een jonge starter zou alles anders doen, vermoed ik. Ook de menukaart, waar veel gerechten opstaan die ik nooit zou kiezen. Geef mij dan maar de eenvoudige pizza Napolitana. Smaak voeg ik zelf wel toe…