1. Jeugdherinneringen. Staan op de camping in de buurt en de boot mee. Leuk om jeugdherinneringen op te halen en te zien hoe de Alde Feanen zich ontwikkeld heeft. De omgeving Eernewoude is enorm veranderd, maar Wester is nog onveranderd aanwezig. Tenminste, zo lijkt het.

We gaan met twee gezinnen patatje eten op het terras a/d achterzijde bij de snackbar. Bordjes op de picknicktafels: ‘zelfbediening’. Binnen besteld en het wordt zowaar gebracht. Enige tijd later.... we worden weggestuurd, want dit is niet de bedoeling. Hoezo? Nou vooruit, voor deze keer mogen we het nog opeten.

Weg die leuke jeugdherinnering van vroeger, start slechte jeugdherinnering van onze kinderen met als klap op de vuurpijl dat ze geen ijsje meer krijgen. Als ouders zijn we er klaar mee, als we geen gast mogen zijn.

Waarom vragen we ons af. Maar ja, we mochten alleen deze keer nog eten, dus we kunnen het niet navragen.