in Vlissingen

Voor een compleet avondje uit!

1. Erwin 11438 punten

We gaan niet zo vaak naar de bioskoop en mede daarom is dit pas de tweede keer dat we hier gaan eten. Wanneer we niet naar de bios gaan zouden we hier niet zo snel gaan eten en wanneer we naar de bios gaan eten we meestal wat in de stad. Niet dat het restaurant overigens niet goed zou zijn.
    We weten van vorige keer dat de voorgerechten redelijk vullend zijn en besluiten er daarom één voor ons samen te bestellen, de nacho-cheese met gesmolten kaas, pittige salsa en crème fraîche. Hoofdgerecht wordt voor mij de Mac Local met lokale producten (bolletje brood, kaas, rundvleesburger), mijn vrouw neemt de varkenshaas met mosterd-roomsaus. Het is super rustig, een tafel of 5 is bezet. Het blijkt dat een warme zomer geen goede tijd is voor bioscoopgangers en daarmee ook minder voor het Cine Café. Achteraf begrijp ik het, in de bios ontbreekt enige vorm van airco. Enfin, we hoeven niet lang te wachten voordat het voorgerecht op tafel komt. Nacho's met kaas, jalapeño peper en wat lente ui. De kaas is lekker en is niet alleen bovenop gedaan maar ook tussenin zodat je niet met twee happen alle kaas op hebt. De rode salsa is inderdaad licht pittig, lekker!
    We geven zelf aan wanneer we het hoofdgerecht willen laten doorkomen, dat werkt hier prima. Men wacht netjes op ons aangeven.
    De Mac Local is prima. Het vlees is van de plaatselijke slager en is nog licht rood van binnen. De ui is prima gebakken en gekarameliseerd (butterscotch onion). Zowel het broodje als de gebruikte kaas zijn van Zeeuwse afkomst maar daar proef je niets van ;-)
    Mijn vrouw is voor de varkenshaas met mosterd-room saus gegaan. Varkenshaas is een mooi stukje vlees wat echter volledig verpest kan worden wanneer dit helemaal gort droog is doorbakken. Gelukkig weet men hier wel hoe het moet. De haas is in goed heet boter/vet gebakken en daarna rustig gegaard. Het is net niet rosé meer maar prima zo. De sauzen smaken er goed bij. Het uitserveren lijkt wat verkeerd te zijn. Het schaaltje friet stond op "mijn" plankje waardoor het lijkt of het alleen bij de hamburger hoort. De friet was echter bedoeld voor ons beide. Het was ook net voldoende, ik eet bijna geen friet, maar voor mensen die graag friet eten zou dit net voldoende zijn voor 1 persoon.
    Wel heb ik genoten van een smakelijk bier; Cinecafé; een American Amber Lager bier van de brouwerij Gulpener wat voor hen speciaal gebrouwen is.