1. Nooit meer Pernikkel.

Tijdens corona hebben wij 2 cadeaubonnen (totaal 50 euro) gekocht. Dit was destijds een actie van Pernikkel die je kon steunen om ze door de corona tijd heen te helpen. Op deze cadeaubonnen staat geen geldigheidsduur. Vanochtend wilden we één van de bonnen inzetten. Helaas bij aankomst werd ons verteld dat deze niet meer geldig zijn, doordat ze van eigenaar zijn gewisseld. Ik gaf aan dat ik dit erg vreemd vond, dat je eerst probeert te helpen door een actie te steunen, om vervolgens te horen te krijgen dat dit niet meer ingezet kan worden. Maar bovenal: het zijn toch echt cadeaubonnen van Pernikkel? Het zou dus niet uit moeten maken wie de eigenaar is. Vervolgens gaf de eigenaar aan dat ik hém niet heb geholpen, maar de vorige eigenaar. Ik werd geadviseerd om de vorige eigenaar op te zoeken om mijn geld terug te vragen? Toen ik aangaf dat ik dat toch wel erg vreemd vond en dat ik de bonnen toch echt bij Pernikkel heb gekocht (en dat dit nog steeds gewoon Pernikkel is) kreeg ik de letterlijke woorden “doe me een lol, ga naar huis en kom nooit meer terug in deze zaak”. Wij zijn weggegaan (zonder iets te eten of te drinken) met onze blijkbaar ongeldige bon.