1. Erwin 11498 punten

We zijn hier eerder geweest op het "oude" adres. Leuk om weer eens een andere keuken te proeven. Wanneer we reserveren zijn we genoodzaakt om met de hond buiten te zitten. Geen probleem, het is goed weer en een hond hoort niet in een restaurant maar we kunnen zelf helaas niet anders. Het wordt wel keurig telefonisch gemeld en men reserveert een tafel voor ons op het terras.
    Het terras is echter niet gezellig aangekleed. Voor de sfeer is dit geen plus, vandaar de 6. Oké, binnen is het wellicht anders maar wanneer je een terras openstelt mag dit ook aan bepaalde verwachtingen voldoen en hier is het terras erg basic, niet gezellig.
    Wel worden we keurig op het terras bediend, men is goed alert op de gasten die buiten zitten.
    Vooraf nemen we de
    Peynir Kızartma; gebakken fetakaas met honing en noten en de
    Kadın Budu(Damesdijen); gekruide gehaktrolletjes bereid in speciale saus.
    Het gerecht met de fetakaas is lekker en warm. Goede (en bekende) combinatie en in de juiste verhouding. Niet te zoet, prima.
    De gehaktrolletjes zijn goed op smaak maar niet warm. Nu kan je gehakt prima lauw eten dus de smaak is goed maar ik had het graag warmer gekregen.
    De hoofdgerechten (ovengerechten Tavuk Sarayı en Mernur) zijn erg teleurstellend qua hoeveelheid. Dit is echt onvoldoende! Twee kleine schaaltjes die prima als tussengerecht zouden passen. Erg jammer want de smaak is prima. Wel wordt er in beide gerechten veel, heel veel champignon gebruikt. Ja, ik krijg het gevoel dat er geld verdiend moet worden.
    En dan het Turks brood. Ik zit hier toch bij een Turks restaurant??
    Dit brood is niet vers, erg droog en niet op smaak.
    Smaken van de gerechten zijn prima maar voor een goed cijfer is er meer van belang dan alleen de smaak.
    Voor ons helaas geen kans op herhaling bij L'anatra.