1. Na een leuke recensie in BN DeStem besloten we ook maar eens deze Irakees te bezoeken. We werden zeer hartelijk welkom geheten door de eigenaren en kregen een tafeltje bij het raam toegewezen. De zaak ziet er op zich netjes uit, maar zou wellicht nog iets meer aangekleed mogen worden
    We kregen de menukaart en er werd ons gevraagd wat we wilden drinken. De Spa Rood kwam in een halve liter (voor slechts 2,50 euro) en de chardonnay zat ook in een goed gevuld glas.
    Het menu is niet super uitgebreid, maar toch hadden we een soort van keuze stress omdat het er allemaal lekker uit zag. Uiteindelijk kozen we voor:

Burak - Bladerdeeg gevuld met groente en rundvlees. Een soort mini-loempia's zou je kunnen zeggen, maar dan Oosters gekruid. Erg lekker!
    Makdus - Baby aubergine met walnoten en paprika. Echt heel erg lekker. Fris & zuur. Zacht qua textuur met een lekkere crunch van de walnoot.
    Tzaziki - Yoghurt met komkommer, knoflook, dille en oregano. Lekker zacht & fris van smaak. Wij bestelden deze trouwens als bijgerecht bij onze hoofdgerechten:
    Mixed grill - Gegrilde mixschotel van kalfsvlees, kipfilet en kebab, geserveerd met Arabisch brood. Super mals vlees. Met name de kip & kalf waren echt zalig!
    Biryani garnalen - Gebakken garnalen geserveerd met rijst en groenten. Ook heerlijk op smaak. En VEEL garnalen!

Inmiddels zaten we zo vol dat allebei een dessert iets te veel zou worden, dus we besloten een baklava samen te delen. Lekker krokant en niet zo doorweekt zoals je hem soms tegen komt.

We hebben al wel besloten binnenkort eens terug te gaan: Er staat nog zo veel op het menu wat we willen proberen en we hebben zo lekker gegeten. Tel daar de uitermate vriendelijke en hartelijke bediening bij op en de zeer betaalbare gerechten (We waren 73 euro kwijt). Echt een toppertje in Breda!