1. Het verbaast me dat ik hier nog niet eerder een recensie had geschreven. Dat is dan kennelijk toch wel weer wat langer geleden dat we hier gegeten hadden. En later hadden we ook nog eens afgehaald en toen gegeten bij een oudtante. In ieder geval had ik alleen maar positieve herinneringen over deze traditionele Chinees. En ook afgelopen zaterdag werden die verwachtingen weer goed waargemaakt. De zaak is heerlijk ouderwets ingericht inclusief een karpervijvertje. Op de kaart staan de dingen die je wil zien bij de Chinees plus nog een hoop andere lekkere dingen op Vietnamees gebied en alles voor een heel redelijke prijs. De bediening van de jonge meisjes is heel vriendelijk en attent en zelfs de eigenaresse kwam nog even langs lopen voor een praatje en het advies om niet te royaal te zijn met de sambal omdat die erg scherp is. Het eten werd op van die leuke karretjes voor gereden en op een rechaud met waxinelichtjes op tafel gezet. De ronde tafels hadden een draaiplateau. Nog leuker! En het eten was gewoon erg lekker zoals het hoort. Mijn vrouw had vis met champignons en een heerlijke saus. En ik wil dan toch altijd babi-pangang, kou-lo-yuk en saté. Helemaal goed. Het enige wat ik enigszins zorgelijk vond in dit restaurant dat op zaterdagavond goed gevuld was, was dat de clientèle eigenlijk alleen maar uit oudere mensen bestaat. Wij waren met 60 de jongste denk ik. Dus ik vrees toch dat dit soort museum chinezen met uitsterven bedreigt worden. Net als het gewone biljart in de kroeg.