1. Prijs kwaliteit is zwaar onvoldoende. Mijn motivatie, zie ter beeldvorming bijgaande foto’s :
    Als hoofdgerecht eerst een Dom hamburger. Het vlees van de hamburger was smaakvol, zo ook het broodgedeelte licht geroosterd, de garnering zoals sla tomaat etc moest ik zoeken. Aangevuld met een zakje diepvries, smaakloos, friet…. En dat was het voor 20 euro.
    Gevolgd op de tweede dag met sate, 1 stok sate kip, lekker maar niet bijzonder, eetlepel kapot gekookte boontjes en een eetlepel stukjes komkommer met wat Indische kruiden, en dat voor 25 euro.
    Samengevat het vlees een 7, en de rest een vette onvoldoende (2).
    De gastheer verdiend overigens een 10, een ontzettende leuke beschaafde en vooral gast gerichte gastheer, Vlonders ben zuinig op deze man want hij maakt door zijn aanwezigheid en gedrag veel goed!
    Overigens is de rest van het personeel hoogst aardig en geschikt, dat is echt een pluspunt in vergelijking met veel collega restaurants.
    De sfeer en inrichting is mooi, mooi plekje in Utrecht aan het water, je waant jezelf buiten de stad.
    Het ontbijt is vergelijkbaar qua prijs kwaliteit. Smaakloze ontbijtspek uit de oven, half gebakken/opgewarmd, vet loopt er van af, gebakken eitje of scrumble eggs smaakt nergens naar, smaakloze oude kaas (hoe is dat mogelijk) en zo kan ik wel doorgaan. Je proeft dat alles ingekocht is bij een slechte supermarkt.
    Uiteraard heb ik dat bij mijn afscheid besproken met de gastheer, ik begrijp dat hij afhankelijk is van anderen en de omgeving, laat ik daar verder niet op ingaan. Ik heb er netjes melding van gemaakt en daar houdt mijn verantwoording op.
    Het geheel is in mijn beleving een dikke onvoldoende!

3,2

Vorige recensies van Ron Donkers

• Consistent vanuit Vlonders, meerdere malen mijn ervaring gedeeld en meerdere malen een reactie vanuit Vlonders gehad.... maar daar blijft het bij. Je kan allerlei zaken vanuit meerdere kanten bekijken, bijvoorbeeld vanuit klant beleving of vanuit de organisatie. De meeste organisaties willen steeds meer met minder, het moet sneller, eenvoudiger, meer winst genereren etc.
    Restaurant Vlonders kiest voor de optie sneller en goedkoper en verliest daardoor het zicht op de gast (gastbeleving) en kwaliteit van de geleverde diensten cq producten (kwaliteit voeding). Ik zal een paar voorbeelden schetsen waaruit blijkt dat de keuze voor sneller prevaleert dan voor betere kwaliteit:
    - harde half bevroren niet smeerbare roomboter bij het ontbijt
    - slappe natte gebakken spek uit de oven bij het ontbijt dan echt gebakken spek
    - met melk doordrongen slappe smaakloze scrambled eggs die als een grote vette plakkerige koek aan elkaar zit
    - smaakloze frietjes uit de diepvries in plaats van friet uit aardappelen gesneden
    - diepvries gebakken aardappeltjes uit de oven voor bij het Engels ontbijt
    - zo ook ontbijt witte bonen in tomaten sous uit blik
    - mayonaise met te veel suiker en E stoffen uit een emmer
    En zo kan ik nog wel even doorgaan. Degene die in de keuken staat is hoofdzakelijk bezig met het open maken van verpakkingen en het opwarmen van......in plaats van koken! Hoe kan je jezelf als restaurant nog onderscheiden van de rest in deze tijd....en zeker als je jezelf profileert zoals restaurant Vlonders dat doet? Moet ik het voorkauwen?
    Helaas ben ik af en toe genoodzaakt om hier te eten maar dat doe ik met frisse tegenzin. Ik noem het eerder vulling dan voeding. Ik blijf dan ook op het standpunt dat al mijn vorige recensies helaas nog steeds actueel zijn.

2,4
  • Meerdere malen mijn ervaringen gedeeld… Vlonders heeft een aantal malen beloofd serieus met mijn feedback iets te doen… er is niets verandert, men doet helemaal NIETS met mijn / onze feedback.
    Voor de duidelijkheid: maaltijdsalade doet vermoeden dat het een maaltijd salade betreft maar is ienimini klein, eerder een klein voorafje dan een maaltijdsalade. Frietjes nog steeds uit de vriezer en smaakloos, majonaise ongezond veel suiker in en zo kan ik nog wel even door gaan.
    In de bediening allemaal nette, aardige mensen. Omgeving niet bijzonder, beetje zakelijk ingericht zonder al te veel sfeer, stof cq spinnenweb aan het plafond. Ik ben niet enthousiast en dat met name omdat er niet serieus op feedback wordt ingegaan. Vandaar ik de scores naar beneden heb bijgesteld.

1,8
  • Op mijn vorige ervaring heb ik een reactie vanuit Vlonders ontvangen met de boodschap dat ze mijn feedback serieus zouden oppakken en mij uitnodigen voor een nieuwe kans.
    Er is niets verandert, mijn ervaring van afgelopen week is precies hetzelfde als die van november 2018, namelijk:
    Vooraf maaltijd salade geitenkaas, heeeeeel klein en mag echt niet de naam maaltijd salade dragen, voorafje met de nadruk op voorafJE. Wel lekker maar niet biologisch, smaak komt van de ongezonde dressing.
    Vlees van het hoofdgerecht goed, mals, lekker. Groente hoofdgerecht kan in een eierdopje qua hoeveelheid en de frietjes met mayonaise net zoals mijn eerdere ervaringen smaakloos en veel te zoet. Mijn oproep om aardappeltjes te snijden en zelf lekker friet te bakken is niet opgepakt. Frietjes zijn echt kansloos. Ik heb groente bij besteld, soort van wok groente, best te eten maar ook iets te zoet qua dressing. Personeel netjes en beschaafd, omgeving voldoende prettig, de salade bar van destijds nog steeds niet terug wat ik erg betreur gezien het feit dat je minimaal 200 gram groente per dag zou moeten eten. Kortom, ik ben niet enthousiast over restaurant Vlonders.

• Het is alweer een dik jaar geleden dat ik mijn ervaring op eet.nu vwb Vlonders heb gedeeld. Ik ben voor mijn werk tegelmatig in Utrecht en hotel Mitland is centraal, mooie kamers en vooral een lekker bed, vandaar mijn keuze. Soms heb ik geen zin om extern te gaan eten en dan kom ik vanzelf in restaurant Vlonders (onderdeel van). Vandaag tournadous, lekker mals vlees, heerlijk. De bijgeleverde frietjes zijn gewoon vies en smaakloos, rechtstreeks uit de diepvries en van slechte kwaliteit. De groente, soort van wok groente, eetbaar maar veel te weinig aangezien je ongeveer een paar ons groente per dag zou moeten eten volgens het voedingscentrum, de majonaise uit een emmer, veel te zoet. Geen salade en de saladebar is inmiddels verwijdert! Huiswijn lekker. Dan de speciale koffie voor toe, pudding, stukje cake en een bolletje ijs met koffie, ik moet je eerlijk vertellen dat het wat tegen valt, citroen cq limoen ijs vind ik geen combinatie met koffie het geheel ziet er niet echt prikkelend uit, niet lang genoeg over nagedacht. Wellicht is het tijd geworden om een echte kok uit te nodigen en hem volledige vrijheid te geven, minder gericht om op korte termijn gekd te verdienen maar meer op kwaliteit. Het gevoel wat Vlonders oproept maken ze in mijn beleving niet waar.
    Overigens in de bediening, leuke beschaafde mensen, daar ligt het niet aan.

• ZESJE! Meer kan ik er niet van maken. Ik heb er inmiddels meerdere malen ontbijt gehad en meerdere malen een avondmaal. Ontbijt, gebakken eitje uit een literpak, blijkbaar bestaan er kartonnen pakken met daarin ei en stoffen om het houdbaar te houden. Smakeloos gebakken eitje cq roerei. Avondeten een duur stukje vlees van 26 euro, klein maar goed te eten en ontzettend weinig groente (er bestaat zoiets als 200 gram groente per dag... hier staat de teller nog niet op 20 gram). Kortom, ontbijt is niveau fabrieks kantine (snel, veel, smaakloos), diner is redelijk maar je moet geen grote eter zijn en vooral niet van groentes houden...