1. Onlangs opnieuw op uitnodiging gegeten (diner) bij het Zwaantje.
    Overall heerlijk gegeten. Waren met een groep van rond de 20 pers. En konden uiteraard beperkt kiezen.

Als voorgerecht had ik gekozen voor Asian Steak Tartaar.
    Heerlijk!

We kregen 2 tussengerechtjes: de bekende Runderbouillion met Truffelroom en een Scorppino.
    Beide ook fijn van smaak.

Als hoofdgerecht at ik de combi Entrecote/Sukade (op een bedje van…).
    Op zich m.i. een gewaagde maar leuke combi.
    In de praktijk smolt de Sukade op de tong, door de Entrecote was niet of nauwelijks heen te komen. Achteraf was het in mijn ogen geen Entrecote, maar Biefstuk want ik heb geen vet randje gezien en/of geproefd.
    De bijgerechten waren divers en smakelijk. Het bedje van… was ook verrukkelijk.

Als dessert koos ik IJs met aardbeiden en nog iets (staat niet meer op de kaart).
    Dit dessert was verrukkelijk, jammer dat het geschrapt is.

Ik schreef overall heerlijk gegeten.
    Twee puntjes vond ik minder; de Entrecote die m.i. geen entrecote was.
    En we e zaten tussen de tussengerechtjes en het hoofdgerecht en tussen het hoofdgerecht en het dessert wel lang te wachten.
    Deze 2 punten doen toch wat af aan het menu, anders was ik (beargumenteerd) hoger uit gekomen.

Vorige recensies van Margreet

• Vandaag na Coronatijd weer eens bij het Zwaantje geluncht.
    Net voor Corona een slechte ervaring gehad.
    Maar ik was uitgenodigd en heb er ook vaak goed gegeten.
    Maar nu vandaag.
    Mosterdsoep:Soep vd dag.
    Ik vond de soep bremzout! Mijn disgenote noemde het scherp. Hoe dan ook; niet smaakvol.
    Nam als “hoofdgerecht” een varkenshaassate met pindasaus, krokante uitjes en zoetzure komkommer.
    Het vlees was niet gemarineerd en was komend uit de diepvries even (in de pan?) gebakken. Ik deed daarover mijn beklag en de keuken grilde het wat bij, maar het bleef daarmee geen satevlees.
    De pindasaus was flauwtjes, wat bij goed gemarineerd vlees geen maleur is, maar nu nergens op sloeg.
    Er waren geen uitjes en ook geen zoetzure komkommer. Maar slappe sla (door de warme saus).
    Kortom ik kreeg op mijn bord iets wat ik niet (van de kaart) besteld had.
    Toen ik daarover mijn beklag deed zei de aardige serveerster dat ze het door zou geven aan de keuken.
    En dat was het dan.
    Ik heb mijn bord uiteraard niet leeg gegeten.
    Ik was er wel klaar mee.

3,6