1. Onlangs, dinsdagmiddag j.l, ben ik bij Luden in Den Haag langs geweest voor een gezellige HighTea voor 4 personen.

Na vooraf informatie bij een medewerker over wat ik van de Hightea mocht verwachten, heb ik met hoge verwachtingen gereserveerd. Daarbij ook afgesproken dat de Prosecco vervangen zou worden door een ander ter plaatse gekozen drankje. Dit vooraf besproken en vast laten leggen door deze medewerker om discussie/uitleg te voorkomen bij aanvang.

Goed geregeld dacht ik, maar bij aankomst was niets genoteerd en de dame die ons hielp was alles behalve vriendelijk. Ze zei zelfs, "nou dan moet ik u wel geloven". Dit stemt de sfeer wel erg terwijl ik juist probeerde dit te voorkomen.

Dan de volgende teleurstelling. Ik heb heel wat Hightea's meegemaakt, ook in Engeland, maar deze was toch echt de grootste teleurstelling. Volgens de site en uitleg van de medewerker, een tafel vol heerlijkheden...Dat belooft wat.

Het betrof een kleine etagère met zeer kleine kinderhapjes en dat voor twee personen. We dachten toch echt dat de rest nog zou volgen maar de tweede etagère, voor de twee andere gasten, duurde wel even. Alles ging met een onvriendelijke houding. Later nog even zelf om de slagroom gevraagd wat ook weer in een super klein bakje voor 4 personen werd gebracht.

Ik ben iemand die de sfeer goed wilt houden, tenslotte ben je uit. Maar nu moet ik mezelf toch even laten horen en anderen mijn mening laten weten.

We hebben ons best met elkaar vermaakt maar de gastvrijheid was ver te zoeken. Tenslotte ben je gast, en ga je ervan uit dat je welkom bent.

Niet een keer is gevraagd of alles naar wens was of dat we nog iets nodig hadden etc.

Al met al een grote teleurstelling temeer deze uitgebreide volgevulde tafel beloofd was.

Ja, de kleine tafel was wel gevuld...met bordjes, theepot en de twee kleine etagéres konden er nog net opstaan. Maar zeer summier gevuld met kinderhapjes. De sandwiches waren de helft van wat normaal voor sandwiches aangenomen mag worden.

En dan het geknoei met de theezakjes die je nergens kwijt kon. Dit los je zo op door een bakje bij te zetten waar deze opgelegd kunnen worden. Ik geef toe dat daar de tafel wél heel erg klein voor was.

2,8