1. Zeer smakelijk, een heel uitgebreide keuze en een attente en vriendelijke bediening. Voeg daar nog eens een warme Caribische ambiance bij en je hebt tapasrestaurant La Cubanita aardig omschreven. Daarom waren we er ook zaterdag voor de derde keer in korte tijd.

Dit restaurant heeft zo’n vijftig verschillende tapas op de kaart staan: koud en warm; vis, vlees en vegetarisch. Dit maakt de keus en makkelijk en moeilijk. Makkelijk, omdat je altijd wel wat van je gading kan vinden en moeilijk, omdat er zoveel heerlijke gerechtjes op staan.

We konden geen gebruik maken van het midweek arrangement, waarbij men onbeperkt kan eten voor €17,50. Dat kon wat ons betreft de pret niet drukken. Alleen het uitzoeken is al de moeite waard. Voorpret is al het halve gebeuren nietwaar? De bakjes, die vrij rap na de bestelling op tafel worden gezet waren weer een weldaad voor oog en neus. Jawel, de kleur van het voedsel is heel belangrijk (de groene bloemkool is ooit jammerlijk mislukt; men wil geen groene, maar een blanke bloemkool!). En neus, tja, vers bereid en goed gekruid eten ruikt ook buitengewoon, zeker bij La Cubanita.

Een uurtje later schoven onze vrienden voldaan hun lege bakjes en bordjes naar het midden. “Dit is”, zo vertelde een van hen, “het beste wat ik in járen heb gehad als ik uit eten was”. De vette grijns, die op mijn gezicht kwam moet tot achter in de zaak te zien zijn geweest. Ik had blijkbaar weer een paar volgelingen gevonden. Hen nog een keer uitnodigen om hier een vorkje te prikken zou zeker niet aan dovemans oren gericht zijn. Ik ga zo even mijn agenda ter hand nemen en een mailtje versturen ……..