1. 4 Mori levert de Italiaanse keuken. Kwaliteit van de verschillende menu's is in de loop van het jaar 2008 dramatisch gedaald. Ervaring in de verschillende menu's:

Canneloni; overheersende smaak die er voor zorgt dat na 5 happen canneloni de volgende hap geen verassing meer is. De kunstmatige smaakversterkers geven dit menu van mij een kwaliteits beoordeling van zeer matig.

Als regelmatige besteller van 4 Mori Lasagna het volgende. De zoetige smaak die lasagna zou moeten hebben is in dit gerecht volstrekt niet aanwezig. Sterker, ik had moeite de lasagna en canneloni uit elkaar te houden. Wanneer alleen de canneloni rolletjes een aanwijzing zijn voor het onderscheid, is dat zeer jammer.

Kwaliteit van de lasagna was in het verleden redelijk te noemen. Ook in dit product een dramatische achteruitgang in kwaliteit en smaak.

De 4 Mori Pizza's zijn eerlijk gezegd redelijk. Bitekwaliteit van de onderkant, met een redelijke smaak van de champignon's , salami, ham en kaas. Redelijk, maar zeker niet meer. En, eerlijk gezegd, hoeveel kun je eigenlijk aan een pizza verknallen.

De Spagetti bolognese heeft diezelfde smaakversterkende smaak als de lasagna en canneloni. Overheersend, niet prettig na de 4de hap en zeker geen aanrader.
    Ook de typische spagetti smaak, licht zoetig, met prettig aroma, het is er niet meer, helaas.

Dat de verpakking; op elkaar gestapeld en daardoor in de auto lekkend niet prettig is laat zich raden.

Tijdens mijn 20 minuten durende aanwezigheid viel mij het op de grond staan van allerhande etenswaren op, het niet schone karakter van de bereid keuken en een groot aantal vieze details. De opmerking: Hier word ik niet blij van borrelde in mij op.

Nadat ik mijn bestelling van 41 Euro voor bovenstaande 4 gerechten had geplaats, bedacht ik me dat een stukje stokbrood met kruidenboter als voorafje in het afhaalrestaurant voor mij en mijn twee kinderen een lekkere apetizer zouden zijn. En inderdaad, wij hebben heerlijk het stokbroodje daarbinnen opgegeten.

Waar in het verleden bij een bestellinkje van boven de 25 Euro een klein flesje wijn of een stukje stokbrood met kruidenboter als extraatje kostenloos werd aangeboden, schetste nu het navolgende mijn verbazing: Op mijn vraag, ik moet nog even de net gegeten kruidenboter met stokbrood afrekenen, werd er in een snelle wisseling van blikken tussen eigenaar en werknemener gecommuniceerd dat 5 Euro de prijs zou zijn??? Direct legde ik een briefje van 5 Euro op de balie en vertrok. Wanneer het eten nou was wat ik er van had verwacht? 41 + 5 Euro = 101 Gulden en een matige kwaliteit.

Mijn advies: Ik ga niet meer naar 4 Mori, Troelstralaan in Assen