in Harlingen

Welkom bij ‘t Havenmantsje

1. Marja Konijn

Twee dagen geleden opweg naar Groningen, werd ons het restaurant Haven -mantsje aanbevolen, maar het was toen om 10 uur nog gesloten. Op de terugweg van Groningen naar huis hadden wij meer succes. Ik bestelde de vissoep " met de ingredienten van het wad op basis van garnaaltjes". Het was een bord schuim met de smaak van rubber, met een klein mootje zalm, gevangen op het wad? Wel een mand vol bolletjes bruinbrood, om de rubber smaak weg te werken. Mijn partner had gerookte zalm als voorgerecht. Mijn hemel wat een armoe, een bolletje schuim hier een bolletje schuim daar en daar tussen in de twee kleine stukjes zalm. Hoe schaamteloos moet je zijn om dit je gasten voor te zetten. Je wordt belazerd waar je bij staat. Twee dagen eerder aten wij ook een vissoep bij een ander restaurant, wat een verrukking. Puur, eerlijk, vol met wat er echt leeft in de waddenzee, mosselen met allerlei soorten vis. Beste kok van Havenmantsje, ga daar een keer kijken en proef wat gastvrijheid is. Succes.

2,6