1. Gisteren heb ik samen met vriendinnen tapas gegeten bij Mediterrance. Dit viel ontzettend tegen. Je kreeg eerst een voorronde met stokbrood, tapenade, olijven en kruidenboter. Dit was lekker. Daarna een ronde koude tapas en vervolgens een ronde warme tapas. De serveester had volgens mij geen idee wat ze op tafel zette. Toen we vroegen wat voor plakken kaas er op de sla lag, zag je haar denken.. Ze zei uiteindelijk parmezaanse kaas. Waarschijnlijk het eerste waar ze op kwam of het enige soort dat ze kende. Het was mozzarella. Bij de koude ronde waren van sommige gerechtjes te weinig gemaakt om het allemaal een keer te kunnen proeven. Dat was jammer. De tafels waren eigenlijk te klein om alles op kwijt te kunnen en we moesten steeds zelf maar ruimte zien te maken. De serveerster gaf gewoon het bordje af of hield het net zo lang voor tot iemand het maar aanpakte en het ergens neerzette. Toen we de warme ronde 'geserveerd' kregen stonden alle bordjes van de koude ronde er nog. In plaats van deze eerst op te ruimen moesten we allemaal een schaaltje aanpakken. Daarna nam ze de bordjes van de koude ronde mee.. Lekker georganiseerd dus. We hebben ontzettend lang met lege glazen gezeten en toen we eenmaal nieuwe drankjes kregen werden de oude niet meegenomen.
    Een aantal producten van de warme tapasronde waren al lauw toen ze aan tafel kwamen, dus snel koud. Verder is het inspiratieloos bereid. Gewoon een biefstuk in wat stukken en klaar. Een zalm in twee stukken en klaar. Wat aardappelkroketjes in de frituurpan en klaar. Geen warme groenten en twee bakken friet, die ook niet echt te eten was trouwens. Toen de serveerster vroeg of alles naar wens was hebben we dus ook maar aangegeven dat het een beetje tegen viel. Daarna kregen we een rekening met alleen de drankjes erop. Dat leek ons toch iets te hoge service (aangezien we die hele avond nog niet een enkele vorm van service hadden gezien...) dus wij vroegen of dat wel klopte. Achteraf hadden we gewoon elk 5 euro moeten neerleggen, maar goed. Ze dachten dat wij een bon van vakantieveiling hadden dus we hadden de verkeerde rekening gekregen. Vervolgens kregen wij de rekening met de volle pond. Eerlijkheid door gasten die al totaal niet tevreden zijn wordt dus niet beloond. We mochten alleen een drankje van het huis drinken. Daar hadden we geen van allen zin meer in, dus ik vroeg of het dan maar gewoon van de rekening af mocht. Dat komt immers op hetzelfde neer. Dit was niet mogelijk maar we kregen wel 5 euro korting. Toen we weggingen werden we volkomen genegeerd.

3,4