1. ‘'Wat ziet het er gezellig uit!’'. Dit was het eerste wat ik tegen mijn vriendin zei toen we het restaurant Pernikkel van buiten zagen. Ik had dus al hoge verwachtingen van het restaurant en die zijn zeker waargemaakt!
    De pancakes die ik besteld had waren lekkerder dan verwacht. Zelf heb ik ook een aantal keer pancakes gemaakt, maar ze waren zeker niet zo lekker als de pancakes die ik bij Pernikkel gegeten heb. Ten eerste zag het gerecht er erg lekker en verzorgd uit bij het opdienen. Ik kreeg 3 pancakes opgediend met poedersuiker als topping en een bakje met stroop ernaast. Ik vond et direct al erg fijn dat de stroop apart van het gerecht was, omdat ik dit er zelf liever niet op had. Dit was dus erg positief! Ook zat er voldoende poedersuiker bij voor alle 3 de pancakes. Ik kreeg er direct trek van toen de pancakes werden opgediend.
    Ik heb gegeten als een wolf bij het eten van de pancakes. Voor ik het wist waren ze op, zo goed vielen ze in de smaak! De pancakes waren van zichzelf niet erg zoet, maar dit werd goed gecompenseerd met de hoeveelheid poedersuiker op de pancakes. Ze waren precies goed genoeg gebakken, waardoor ze vrij knapperig waren, maar niet te knapperig. Dit zorgde ervoor dat de smaak nog steeds wel goed naar voren kwam. Wat betreft de textuur van het gerecht, was een positief punt dat de pancakes nog warm waren toen het werd opgediend. Dit zorgde ervoor dat ze nog een beetje zacht waren, wat ik persoonlijk erg lekker vond. De combinatie van de zachte pancake en de knapperige bovenkant was ook een genot.

De sfeer in het restaurant was erg goed. Mijn eerste indruk van het restaurant was dat het er eg sfeervol en gezellig uitzag. Direct bij binnenkomst waren er veel planten te zien, wat voor een gezellige sfeer zorgde. Ik vond de inrichting van het restaurant ook erg leuk, het leek een beetje alsof je in een tuintje zat te eten door alle planten. Echter oogde het wel een beetje druk in de winkel. Bij aankomst leek het personeel wel een klein beetje gestrest vanwege de drukte, maar dat was zeker te begrijpen, omdat er erg veel klanten in de winkel waren. Bovendien laat dit zien hoe goed het draait in het restaurant.

Naast de gerechten en de sfeer hebben ik ook gelet op de service in het restaurant. Want wat is een restaurant zonder goede service?
    Het is logisch dat je in een restaurant moet wachten op je eten en soms groeit het gras niet sneller door aan de sprietjes te trekken. Bij Pernikkel was er echter geen sprake van geduld hebben, want het eten werd erg snel geserveerd. Ook kwam het erg vriendelijk over dat het personeel meeliep naar de tafel en direct vroeg wat ik wilde drinken, zodat ik hier niet lang op hoefde te wachten. Het personeel was erg klantvriendelijk en vroeg meerdere keren of het eten gesmaakt had. Bij binnenkomst zag het personeel er vrolijk uit. De sfeer die er hing was hierom heel goed.

Het personeel in Pernikkel was erg vriendelijk. Zoals hierboven is genoemd kwam het erg vriendelijk over dat het personeel meeliep naar de tafel. Ook werd er een aantal keer gevraagd of het eten gesmaakt had en of alles naar wens was. Vaak kan het irritant overkomen als personeel vaak vraagt of alles naar wens is en of het smaakt, maar dat was bij Pernikkel niet het geval.

Al met al zeker de moeite waard om een keer langs te gaan bij het Restaurant Pernikkel!