Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Markt 213, 5701 RJ, Helmond

1. Wat hebben wij hier GENOTEN (met zeven hoofdletters inderdaad) gisteravond! Voor mij de eerste eetervaring in een sterrenrestaurant in mijn vierendertigjarige leven, maar voorwaar eentje die me nog héél lang bij zal blijven.

Van de vriendelijke ontvangst van de gastheer die ons de hand drukte en zich voorstelde tot aan het uitgeleide doen (bijna 5 uur later) een top avond beleefd. Heerlijke kleinere gerechtjes (we kozen voor 5 gangen inclusief wijnarrangement) mogen proeven, waarbij vooral het amuse (een mini versie van een rijsttafel op een moderne manier) en het piéce van tamme eend met jus van kafir limoen, structuren van pompoen en zoete aardappel, blini's en een krokantje van quinoa voor mij de absolute toppers waren.

Maar ook de rest van de gerechten mochten er zonder meer zijn, allemaal super qua opmaak, smaakbeleving, structuur / textuur en samenhang tussen smaak en de aanbevolen wijn.

Bediening uiteraard daarbij aansluitend op hetzelfde hoge niveau, zo drapeert men onder andere netjes je servet over de rugleuning van je stoel als je even van tafel gaat om van het (overigens ook tot in de puntjes verzorgde, er is namelijk naast de gebruikelijke handzeepdispenser ook in eau de toilette, deodorant en zelfs een pompje met handcréme voorzien) toilet gebruik te maken. ÉéN keer werd de deur zelfs zeer gedienstig voor me opengehouden door de gastheer. Qua verdere beleefdheid en etiquette ontbreekt het ook aan niets, en men blijft ondanks de volle bezetting steeds zeer vriendelijk, snel en adequaat.

Aandacht tot in de puntjes en met oog voor de allerkleinste details, zo was bijvoorbeeld de melk bij de koffie achteraf voorverwarmd en werden de gangen en bijpassende wijnen uitgebreid toegelicht, indien nodig met bijpassende "gebruiksaanwijzing".

Sfeer ook prima, op een behoorlijk luidruchtig aanwezige persoon na, maar daar kan het restaurant verder erg weinig aan doen.

Kortom, een ontzettend positieve eerste ervaring mijnerzijds met een restaurant van dit niveau. Het zal nog even sparen worden, maar dan kunnen de chef en zijn team me snel weer terug verwachten!