1. Bregje is een keten met een flink aantal restaurants verspreid over het land. Mijn vrouw had al vaker gegeten bij Bregje in Ridderkerk. Daar had ze enthousiast over verteld en dat had mij ook nieuwsgierig gemaakt. Toch had ik er niet aan gedacht toen we er al binnen zaten in Nieuwegein. Ik had die link niet gelegd. Ik had dit restaurant gekozen op de goede recensies hier. Eigenlijk kan je beter reserveren maar wij waren vroeg (kwart over 5) op een maandag, en dus dachten we dat het wel mee zou vallen. Er was ook inderdaad plaats voor ons, maar het restaurant liep vervolgens toch behoorlijk vol. De sfeer is efficiënt met vele kleine tafeltjes in een grote ruimte. Niet helemaal mijn ding maar ook niet vervelend. We werden hartelijk en persoonlijk welkom geheten en kregen een uitgebreide uitleg over het concept en de extra aanbieding van de maand. De serveerster was sowieso erg attent want ze wees ons zelfs op dingen die we op dat moment nog niet eens hadden opgemerkt. Zo wiebelde onze tafel en dat wilde ze even herstellen. En even later vroeg ze of we geen last hadden van de muziek die ook uit de keuken kwam. Ik had niet eens naar de muziek geluisterd. Het was weliswaar rumoerig en dat werd het gaandeweg met het toenemen van de drukte ook nog meer, maar we konden elkaar toch goed verstaan. En dat was het belangrijkste. Bij Bregje heb je op maandag t/m donderdag een driegangenkeuzemenu voor 14.95. En dat is niet veel geld voor drie gangen. Ik had dan op zich ook niet zulke hele hoge verwachtingen. Maar dat was niet terecht. Het eten was erg lekker, van prima kwaliteit en ook bovendien porties die ruim voldoende groot waren. Vooraf hadden we garnalen cocktail en trio van vis. Als hoofdgerecht kip en varkenshaas. Allemaal erg lekker. Bovendien kregen we er een flinke bak heerlijke friet inclusief mayonaise bij. Als toetje namen we de grand dessert met een bijbetaling van 2.50 P/p. Maar daarvoor krijg je dan ook een proeverij van bijna alle toetjes op de kaart. Al met al een geweldige prijs / kwaliteit dus. Naarmate het drukker werd nam de bediening wel wat af, maar ik vond het toch nog steeds knap hoe ze alles wisten te rooien en iedereen bleef ook hartstikke vriendelijk. Een restaurant om te onthouden.