1. Rob 2563 punten

Op dit sjieke landgoed fantastisch gedineerd in een luxe sfeer. Rondom het landgoed zou wel het e.e.a. kunnen gebeuren aan aankleding en verlichting, ook de ingang mist de uitstraling die de rest van het pand en de verschillende ruimtes wel hebben. We kozen deze avond voor het 4-gangen menu Gourmet met bijpassend wijnarrangement. Incl. wijnen kost dit menu 98,50 euro en is daarmee op dit niveau zeer redelijk geprijsd. Als aperitief kozen we voor een rosé champagne (die achteraf 20 euro per glas blijkt te kosten) en we worden meteen getrakteerd op verschillende heerlijke amuses. 1e gerecht is canneloni van kreeft met appel en anijs. Elegent, licht, bijzonder smaakvol en geraffineerd uitgevoerd. Prima begin, zeker met de prima begeleidende Weissburgunder. Tweede gerecht is griet op de graat gegaard met rivierkreeft en een saus van de rivierkreeft. Mooi gegaarde vis, krachtige saus en wederom een goede wijn-spijscominatie met deze keer een heerlijke wijn uit het spaanse Terre Alta (combinatie van garnacha en viognier). Hoofgerecht is fazantenborst met gebakken ganzenlever, prachtige jus van de fazant en garnituur met onder meer koolrabi. Het vlees en de garnituur vormen niet echt een geheel. Het vlees is perfect gegaard en bijzonder smaakvol. De fazant is wel wat slordig getrancheerd voor dit niveau. Hierbij drinken we een werkelijk voortreffelijke Valpolicella. Tot slot voor een deel van de tafel kaas van de wagen (prima assortiment en kwaliteit) en ook één keer het zoet dessert, dat ook bijzonder in de smaak valt.

De service is van hoog niveau, de maitre is enigszins arrogant en het mag allemaal wel met een wat grotere glimlach. Bedienend personeel loopt soms zichtbaar op de tenen. Dat mag wel iets minder.