1. De eigenaar heeft van zijn “ geen mobiel beleid “ een dogma gemaakt. Mijn partner kent de eigenaar vanuit school vroeger en we bedanke hem voor gratis drankje. Toe we gingen zitten zagen we het niet gebruik van mobiel. (Zat ver weg in tas) we respecteerde het en zaten heerlijk in het zonnetje te kletsen zoals de eigenaar propagandeert. In ons geklets hadden we het over de boodschappen welke we nog moesten halen. Ik pakte mijn mobiel om even in een notitie twee boodschappen op te schrijven. Gelijk kwam er een ober met de vraag of we de mobiel weg wilde doen. Ik zei dat ik even de ene boodschap op wilde schrijven, maar dat kon niet. Gelijk dreigend met dat het verboden is en geen onderscheid gemaakt kan worden. Ik reageerde ook wat lullig maar daarna werd ik als een klein kind aangesproken door de eigenaar die vanuit autoriteit en macht opereerde. Wat beweegt iemand om eigen denkbeelden zo te projecteren op anderen? Wat is het onderscheid tussen pen en papier en een notitie maken, of een e boek of gewoon boek, een foto kijken op mobiel of camera. Dit is niet vol te houden zonder dogmatisch en star een oude overal tegen leefstijl te hanteren. Ik zou het eens zijn met een niet op terras bellen afspraak, of filmpjes met geluid kijken. Dan gaat het over normaal sociaal gedrag en afspraken. Dit nooit weer.