in Oss

€€€
  1. Vandaag geluncht bij de Cordial.

Na een heerlijk glas champagne kwamen er een 6 tal amuses/hapjes voorbij. Erg lekker, vooral het soepje met kokos en de erwtensoep new style.

Van de 7 gerechten vond ik de oester met foie echt te gek.

De wijn sluit er perfect op aan en haalt smaken naar boven.

Onder aan het gerecht proefde ik vooral foie en na een slok wijn kwam de oestersmaak terug en bovenaan het gerecht waar de oester duidelijk overheerste werd die smaak verlengd door een slok wijn en vloeide over in een volle foie smaak.

Had misschien iets spannender eten verwacht in de gerechten erna en vooral de kaas viel me een beetje tegen.

Er was helemaal niks mis met de kaas. Heerlijk zelfs, maar weet niet of je als nummer 11 van Nederland een kaal stuk kaas op een bord kunt leggen. Hoe lekker die kaas ook is. Ik had liever gezien dat hij ook daar iets mee had gedaan of bij had gedaan.

De overgang van de kaas naar dessert was heftig door 2 hapjes met heftige smaken die de kaas meteen wegdrukten.

Het dessert zag er prachtig uit en smaakte heerlijk. De icewine ging er prima bij.

De bediening was erg vriendelijk en vakbekwaam.

Ook kregen we een rondleiding door de mooie zaak.

Een leuke middag uit met collega's.

Team Cordial bedankt voor deze smakelijke middag.