Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Markt 213, 5701 RJ, Helmond

1. De Vries

Wij hebben onlangs heerlijk gegeten bij de Rozario, waar we hartelijk werden ontvangen en bediend. Ik wil echter toch nog enkele kanttekeningen maken, omdat het hier gaat om een door Michelin bekroond restaurant.
    In het begin van de avond, wij waren er als eersten, constateerde ik dat er nog maar weinig toiletpapier op de wc aanwezig was en er nergens extra rollen te bespeuren waren. Ik maakte hierover een opmerking tegen een van de serveersters die dat kennelijk op prijs stelde. Toen ik veel en veel later nogmaals het toilet bezocht, was het toiletpapier nog steeds niet aangevuld. Dit zou tot genante situaties hebben kunnen leiden met name voor een klant, maar kennelijk werd dit toch niet zo belangrijk gevonden.
    Verder viel het ons op, nadat het ook bij ons aan tafel gebeurde onder de mededeling: "We houden het wel graag netjes", dat de serveersters, zodra een klant zich van tafel begaf, het stoffen servet dat wat slordig was weggelegd, op kwamen vouwen en over de lege stoel drapeerden. In onze ogen een wat overbodige en waarschijnlijk onbedoeld, denigrerende handeling die de klanten erop attent maakte dat ze zich kennelijk niet netjes genoeg gedroegen.
    Tot slot viel het ons aan het einde van de avond op dat chef Rozario zich door een volle zaal naar één tafel begaf waar hij de volwassen gasten een hand gaf en een praatje met hen maakte. Op zich een leuk gebaar, maar het is toch wat vreemd dat hij daarbij alle andere tafels negeerde. Mogelijkerwijs waren het vaste klanten, maar voor klanten die hier voor het eerst en misschien zelfs ook voor het laatst komen, omdat het voor hen te duur is, maakt dat toch een vreemde indruk. Het is alsof zij minder de moeite waard zijn om even te begroeten. In een gewoon restaurant zal het velen een zorg zijn, maar als je pretendeert een topchef te zijn, moet je dat ook zijn voor al je klanten. Maak dus een praatje aan elke tafel of blijf in de keuken. Al met al was de I (ie) er, want het eten was voortreffelijk, maar de puntjes erop verdienen nog wat aandacht.