1. Wat is dit zonde van mijn geld en avond geweest zeg. Ik ben gek op italiaans eten, maar dit was een lachertje. Zelfs in de doorsnee 'kan ermee door' restaurants zal ik niet gauw zeggen dat het heel slecht was, zolang ik op een klantvriendelijke manier behandeld word en de prijzen gewoon acceptabel zijn.

De menukaart had nauwelijks pasta gerechten. Toen ik hoorde dat het gerecht van de week een ravioli met champignons was, heb ik die besteld. Ik kreeg letterlijk 6 stukjes ravioli met een beetje geraspte kaas eroverheen. Ik heb het binnen 5 min op gekregen, zonder haast. Ik heb een lasagne besteld en gaf aan dat dit ik het hiermee niet ging redden. Ik kon er nog om lachen. De lasagne leek wel opgewarmd te zijn, maar het was niet veel bijzonders.

Ik bestelde een nagerecht. Er was weinig keus (en dat hoeft niet erg te zijn, zolang het lekker is!). Je kon tiramisu, een scropino en de specialiteit, een magnum bestellen. Ik ging er vanuit dat de magnum, de specialiteit van hun, wel meer zou zijn dan hoe het klinkt. Maar het was dus letterlijk een magnum ijsje op een groot bord gelegd met een toefje slagroom ernaast. Ik dacht echt..'really?? Geen enkele aandacht of liefde is in dit dessert gegaan'. Een paar bolletjes vanilleijs met een beetje chocolade coating zou nog meer gewaardeerd worden, qua moeite.

Toen ik de rekening vroeg was ik erg benieuwd wat zij durfden te vragen voor deze gerechten. En ja hoor, voor de kleine portie lasagne werd 14,50 euro gevraagd, maar waar ik het meest verbaasd over was, was dat zij voor de 6 stukjes ravioli, die in mijn holle kies gingen, welgeteld 16 EURO!! vroegen.

Ik zei tegen de ober dat ik écht niet snel zeur en meestal gewoon netjes alles betaal. Maar ik was ook echt niet bereid om zoveel neer te leggen voor die karige hapjes, zonder smaak, whatsoever. De arrogante houding van de man maakte het plaatje compleet. Ik zei dat ik de portie ravioli toch echt erg weinig vond en dat deze nog net door kon als voorgerecht. Hij rolde zijn ogen en zei dat hij er wel wat vanaf zou halen, maar dat hij het er eigenlijk niet mee eens was. Er ging 8 euro af en nog steeds heb ik het idee dat ik teveel heb betaald.

Ik kom hier in elk geval nooit meer terug! Als tip voor de eigenaar zou ik willen meegeven wat meer klantvriendelijk te zijn en wat meer liefde en passie te tonen bij de bereiding van het eten. En reken aub fatsoenlijke prijzen voor deze matige gerechten. Dank u zeer!

1,6

1. Tosca
    Van restaurant

Geachte mevrouw,

Allereerst jammer dat u het zo heeft ervaren. Echter willen wij graag een kanttekening plaatsen aangezien wie aandacht vraagt ook aandacht krijgt. Doelend op de vele plekken waar u onder verschillende namen slechte recenties aan het schrijven bent.
    En u zichzelf daarin tegenspreekt.
    Uw verwijten en aannames raken namelijk kant noch wal. Maar blijkbaar zit het u zo hoog dat u vindt het op deze manier te moeten doen.
    Ik wil u graag melden dat de ravioli en de lasagne vers gemaakt zijn met goede en verse producten (dus helemaal niets kant en klaar uit een pakje oid.
    In uw review heeft u het vooral over de portie grootte dit is een erg subjectief begrip de ene persoon eet nou eenmaal meer dan de andere. Maar de 6 stukjes huisgemaakte ravioli waar u het over heeft hebben een droog gewicht van +/- 170gram. Iedere restauranthouder kan u vertellen dat dit veel is.

Heeft u enige idee hoeveel werk het is om verse pasta te maken?
    Ik kan u vertellen dat dit een hele klus is waar met veel aandacht en passie gewerkt wordt. Tevens gebruiken wij geen smaakversterkers of extra zout of vullers zoals dit vaak in “kant en klare” pasta’s wel het geval is. En ik nodig u dan ook graag uit om een keer te komen kijken hoe de ravioli gemaakt wordt. Dit zelfde is ook van toepassing op de lasagne.

Verder begrijp ik uw commentaar op de magnum niet.
    Een magnum is gewoon een vanille ijsje op een stokje met een laagje chocolade eromheen. Meer kunnen wij er ook niet van maken. Wij serveren de magnum inderdaad op een gekoeld bord met een toefje slagroom ernaast. Deze magnum is ook met de hand gemaakt en zoals u op de kaart heeft kunnen lezen komt deze bij IJssalon San Marco vandaan.
    De ijssalon die deze magnums maakt doet dit vol passie en liefde sterker nog ze worden gemaakt door een ijsmeester met een SVH meestertitel. Het ijs van deze meesterijsbereider is wordt gemaakt met uitsluitend verse ingredienten en zonder smaakversterkers oid.
    Dus wat kan je nog meer van een magnum verwachten?

Dan het volgende verwijt dat een van onze medewerkers arrogant zou zijn.
    U klaagt bij het afrekenen over de ravioli portie u vindt het te duur te weinig dat mag u zeggen/vinden etc. en vervolgens reikt deze medewerker u de hand toe door de prijs te halvere van de ravioli en nu achteraf vindt u dat nog steeds te veel en probeert u ons weg te zetten als slecht, arrogant, geen liefde en passie etc etc. in uw verhaal zijn we slecht etc etc. terwijl wij het op een normale manier proberen op te lossen. En misschien was de medewerker kort van stof maar dat kwam door de drukte. Aangezien afgelopen zondag rond 18:30 het restaurant helemaal vol zat.

Wij vind de manier waarop u onder verschillende namen recensies plaats op verschillende platformen getuige van weinig respect en integriteit jegens andere mensen die hun best doen en ook in het geval van een ontevrede gast dit proberen zo goed mogelijk op te lossen.

Hopend dat u eens langskomt voor een kijkje in de keuken.

Wensen wij u ondanks alles een mooie dag toe.

Met vriendelijke groeten,

De mensen van Ristorante La Scala