in Groningen

Geniet van de Perzische keuken

1. Sami Faltas

Wij waren met zijn tweeën en het was ons eerste bezoek. Vrienden hadden ons Topoli aangeraden. Ik wist dat de Perzische keuken heel verfijnd is maar was er niet mee vertrouwd. Wij kwamen om zaterdagavond kort voor zessen aan, en toen was het restaurant bijna leeg, maar een uur later waren alle tafels bezet, met aan de middelste tafel een groep van zo'n 12 mensen. Toch bleef de bediening efficiënt, rustig en vriendelijk. Wij vonden het eten buitengewoon lekker en goed verzorgd. Onze hoofdgerechten waren kalkoen in een saus van walnoten en granaatappelpitten en gebakken zalmforel, gevuld met een groene groentepap. De Perzische namen weet ik niet meer. Een driegangenmenu kost zo'n 25 euro, maar voor sommige gerechten moet je wat bijbetalen. Wij waren in totaal 75 euro kwijt, wat niet veel is voor de kwaliteit van Topoli. Warm aanbevolen.