1. S. Deetman

Vorige week woensdag, tijdens de hittegolf, neergestreken op het terras. Voor- en hoofdgerecht besteld, inclusief een glas wijn en water. De wijn werd gebracht, met een glaasje water. Op mijn vraag of we, in verband met de hitte, het nationaal hitteplan was van kracht, ook een karafje water konden krijgen wat het botte antwoord : nee… alleen 1 glas per glas wijn was de regel en hier werd niet van af geweken. Op mijn antwoord dat met deze warmte er misschien een uitzondering kon worden gemaakt, bleef het nee, hier werd er verdiend met de drankomzet. Dat dit niet echt gezond is voor een mens was mijn probleem. Wat een onbeschofte en ongastvrije benadering. Jammer, het eten was prima, eerlijk is eerlijk, maar ik vond het een nare ervaring. Deze thuis met water weggespoeld en mij zien ze niet meer terug.