Op dit adres zit nu: YaYa

1. Bas 862 punten

Een restaurant wat al lange tijd op de nominatie stond om te bezoeken en waar we door de dining with the stars week nog een op geattendeerd werden, resulteerde op een mooie zaterdagavond in een bezoek aan Prikkelz.

In een laten we het wat bijzonder ingerichte ambiance noemen komen we binnen en worden we aan een tafel gezet welke helaas weinig privacy bood. Dat is op zich niet erg, maar als je met vier tafels op een rij allemaal steeds hetzelfde gerecht uitgeserveerd krijgt met hetzelfde verhaaltje, wordt het op het moment dat je eigen eten komt wat voorspelbaar.

Begonnen met een overheerlijke champagne, gevolgd door een tweetal amuses. Beide goed op smaak, helaas iets te veel van de bloemkool/kerrie/abrikoos bereiding, waardoor dit eerder als voorgerecht dan amuze aanvoelde.

Vrij snel volgend een bijhoorlijke portie zalm met asperge, vrijwel direct gevolgd door een bereiding van gefrituurde kreeft. Helaas kwamen alle gangen erg snel achter elkaar door, wat samen met de grote van de porties leidde tot een snel voldaan gevoel. Extra jammer daarbij was dat nieuwe wijnglazen uit het wijnarrangement op tafel geplaatst werden, terwijl de vorige nog niet op was. Dit versterkte het gevoel van opjagen. Mijn tafelgenoot zat op dit moment ook gewoon vol, waardoor zij haar portie naar mij moest doorschuiven.

Na de bediening geattendeerd te hebben over deze voortvarendheid, liet het hoofdgerecht van eend wat langer op zich wachten. Evenals de vorige gerechten een smakelijke, doch enigszins eenvoudige uitvoering van een gerecht. Gezien de prijsklasse van deze zaak verwacht ik persoonlijk spannender gerechten als degene die op deze avond gepresenteerd werden. De wijnen uit het arrangement waren stuk voor stuk erg smakelijk, maar paste incidenteel niet geheel bij de geserveerde maaltijd. Ofwel de wijn kon het gerecht niet aan, maar ook andersom.

Helaas kwam de snelheid daarna weer direct terug met een voor ons veel te grote portie foie gras. Naast dat ik persoonlijk van mening ben dat dit anno 2018 niet meer geserveerd hoeft te worden, is het dan extra zuur om te zien dat twee halve porties retour gaan omdat het simpelweg te veel en te snel op het vorige gerecht is geserveerd. Desondanks was dit gerecht we erg smakelijk.

Als nagerecht een bereiding met framboos, welke ook weer smakelijk was, maar ook weer te kort op de zware foie gras werd geserveerd.

Met een kop koffie eindigend hebben we moeten concluderen dat we een vijf gangen menu met bijpassende wijnen in niet meer dan 3 uur erop hadden zitten.

Het is jammer te moeten concluderen dat gerechten welke prima van kwaliteit waren en ruim voldoende van grootte van de portie niet tot hun recht konden komen door de haast van dit restaurant. Daarnaast verwacht ik door een restaurant in deze prijsklasse iets meer verrast te worden voor wat betreft bijzonderheden in de bereidingen van het eten. Wij liepen naar buiten met een gevoel alsof we net bij de Chinees geweest waren en daar binnen drie uur alles wat we konden eten gedaan hadden. En dat verdiend de kwaliteit van de gerechten niet!