1. De bedoeling is dat je je telefoon niet gebruikt en aandacht voor elkaar hebt. Aangezien de muziek voor mij te hard stond om te kunnen kletsen gingen we de krant lezen tijdens het wachten op de lunch. In no time stond er een medewerker aan onze tafel om te zeggen dat je geen mobiele telefoon mag gebruiken. Mijn man liet zien dat hij de (eerder die dag gedownloade) krant zat te lezen. Ik had een papieren krant. Het werd goedgekeurd en we wilden verder lezen. Een paar tellen later werden we echter opnieuw gestoord door een andere medewerker die ons wees op het beleid. Ik raakte geïrriteerd en viel naar hem uit, ga lekker je werk doen man, we lezen gewoon de krant. Hij liep weg. Ik had spijt van mijn uitval en wilde dat gaan zeggen aan de bar maar daar kwam al een derde medewerker aan om verhaal te halen. Aan haar bood ik mijn excuses aan voor mijn onvriendelijke reactie. We vroegen haar wat het verschil is tussen de krant op papier lezen of op je telefoon. Geen antwoord op gehad, we werden verzocht af te rekenen en te vertrekken. Ik vroeg of ze mijn excuses dan niet aanvaardde maar die waren volgens haar te laat (?) Aangezien we nog maar twee slokken van ons bier hadden gehad wilden we dat nog wel graag opdrinken dan. Geen sprake van, de bierglazen werden afgepakt en we konden vertrekken zonder te betalen.
    Laat ik maar niet klagen over de grote honden die los over het terras en door het restaurant lopen en het verhaal positief beëindigen: het was een bijzondere ervaring!