1. Romy D 1034 punten

Via Social Deal kennis gaan maken met dit restaurant.
    De zaak is strak ingericht en is groter dan je vanaf de buitenkant zou verwachten.
    Glutenvrij voor mij was geen probleem.
    We krijgen het verrassingsmenu van de chef (3 gangen), waar ik een 3 gangen wijnarrangement bij bestel.
    Wat heel fijn is en je steeds meer ziet zijn alcoholvrije aperitiefjes. Zo heeft men hier een alcoholvrije prosecco, spritz en mojito. Op zo’n warme dag als vandaag een prima alternatief.
    Ook het wijnarrangement kan in de halve glazen variant.
    Een lekkere en smaakvolle amuse, plus een mooi bolletje brood (voor mij helaas standaard glutenvrije “bammetjes”), met een rolletje gezouten roomboter om mee te beginnen.
    Daarna volgt een mousse van gamba’s en als hoofdgerecht een stukje maiskip.
    Het voorgerecht vind ik wat te weinig op smaak, het hoofdgerecht is prima. Borden worden mooi opgemaakt.
    Wat jammer is het te hoge tempo waarin alles wordt geserveerd. Zo hebben we nog een bijna vol glas aperitief als het voorgerecht al komt.
    Verder is er geen aardappel of vergelijkbaar product bij het hoofdgerecht. Een puree zou er prima bij hebben gepast en wat meer “vulling” hebben gegeven.
    Op mijn opmerking daarover bleek dat dat er wel bijbesteld had kunnen worden. Tja dan had dat wel even aangegeven moeten worden.
    Ook zijn er slordigheidjes: mijn moeder krijgt haar wijn pas bij het hoofdgerecht en mijn dessertwijn komt pas als mijn dessert al zo goed als op is.
    Overigens valt de dessertwijn (rood met bubbel) weg tegen het dessert, te weinig body tegenover het zoet van aardbei en ijs.
    Na een uur en kwartier zijn we al klaar, wat we nog wat rekken met koffie en thee.
    Jammer dus alles bij elkaar.
    We komen nog eens terug om a la carte te eten en te kijken of het dan beter gaat.