1. adriaan 74492 punten

We zien altijd weer naar uit naar ons jaarlijkse bezoek, met name omdat Chef Gerard Wollerich met veel smaakbeving kookt wat helemaal ons ding is. We waren iets te vroeg maar dat was geen probleem. We hadden geluk met het weer en streken neer op het terras. Als aperitief een cava die goed beviel. De eerste hapjes zagen er fantastisch uit. Aspergecakeje met toefjes eidooier, balletje van knolselderie met madras en een fris hapje van radijs en mosterdzaadjes. Mooie smaken die de smaakpapillen op scherp zetten.

De eerste amuse was een stukje geschroeide little jam met een dip van avocado, salty fingers en krokantjes van mosterd. Een goede smakencombinatie.

Een verassing was de schelvis met mosterdijs, zoetzuur schuim en gepofte quinoa. Een smaakbommetje, wow.

De eerste gang was een tweeluik, een koude en warme bereiding van langoustine die ieder een eigen begeleider meekreeg en serieel werd uitgeserveerd. We starten met een Pinot Grigio 2016 van Attems, zeer aromatisch met ronde tonen. Op een mooi bord langoustine tartaar afgedekt met julienne van koolrabi waartussen rolletjes zoetzure rettich, aan tafel aangevuld met een sausje van mineola met limoen. Verfijnde smaakjes waar je blij van werd.
    Gevolgd door een meer uitbundige smaken combinatie die door de chef zelf werd uitgeserveerd. Een mooie dikke langoustine staart, langzaam gegaard en geschroeid op een bedje van pompoen crème, ernaast een envelopje van pompoen gevuld met licht pikante tamarinde crème, aan tafel afgewerkt met een heerlijke langoustinejus. Hierbij had sommelier Joey Hendriks een mooie Duitse rosé van Wittmann geselecteerd die het gerecht completeerde met zijn frisse tonen. Genieten! (9,8)

Uit het oudste wijngebied van Europa dat ooit geclassificeerd is (Tokaj) een droge Furmint 2015 van het huis Mad, strak fris en mineralig. Op een mooi zwart bord een roodbaarsfilet op toast gebakken met ernaast verschillende groene structuren. Onder andere zoetzure komkommer, sugarsnaps een jus van snijboon, aan tafel afgewerkt met een verrassend subtiele botersaus. De cuisson van de vis was top, lekker sappig met krokante toast, verfijnde frisse toetsen in het garnituur waarnaast de wijn keurig in balans was. (9,7)

Tijd voor een klassieker die door de chef zelf werd gepresenteerd. Truffel risotto in een krachtige ossenstaart saus, erop morieljes, eidooier en korenaar asperges, afgewerkt met kletskopjes van Parmezaan. Hele mooie rijke smaken met heerlijke truffel toets. Hierbij denk je niet meteen aan de lente. De verassing zat hem in de wijn, een frisse Duitse Moskateller 2016 van Koehler-Ruprecht die het gerecht met zijn heerlijke aroma en frisse tonen, absoluut een zomerse toets geeft, complimenten. (9,75)

Het pièce herkende ik nog van vorig jaar. De proeverij van Melklam, stukje van het haasje, schijf van de schouder, filet van de bout en blokje buikspek. Garnituur van Dintherse asperges, heerlijk frisse sjalotcompote, dubbelgedopte Spaanse tuinboontjes, crème van waterkers en milde crème van asperge, royaal aangevuld met een heerlijke eigen jus. Mooie cuissons en veel smaakbeleving in het garnituur. De geconcentreerde rode Côtes Du Roussillon 2015 van Les Hauts De Vernet was keurig in balans. (9,85) Partner was helemaal in haar nopjes met de saus bij haar visgerecht, deze was gekruid met ras el hanout en overtrof zelfs (in smaakbeleving) de lamssaus, wow.

De dessertwijn was een klassiek gemaakte Riesling Brauneberger Juffer Auslese 2002 uit de Mosel van Harrald Bottler, verfijnd met mooie zoet zuur balans en vleugje petrol. Op het bord een pannacotta van tropische vruchten (mango, papaja, ananas en kiwi) ingepakt in schotsen van witte chocolade, pure chocolade en merengue van limoen, ernaast een quenelle heerlijk ijs van citroengras met toets van gember. Een heerlijke smakencombinatie met goede texturen. De verfijnde Riesling bleef keurig overeind, hij vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma. (9,8)

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een mooi glaasje met een drietal hele lekkere friandises die je nog naar hartenlust kon aanvullen met keuzes van de royaal gevulde friandise trolley.

Bediening was uitstekend verzorgd, leuk te zien dat sommelier Joey Hendriks is gegroeid en meer zelfvertrouwen heeft gekregen wat zich uit in originele wijnkeuzes. Gezellig ook dat Chef Gerard Wollerich regelmatig op het terras te vinden was.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Na de geweldige beleving van vorig jaar lag de lat ditmaal hoog, ze hebben het samen weer helemaal waar gemaakt. Tot volgend jaar weer, bedankt!