1. Het was druk, maar desondanks konden we ongereserveerd aanschuiven. 'N Erg luidruchtig gezelschap claimde de ambiance nogal, maar daar kon 't Hert uiteraard niets aan doen.
    Vooraf uiensoepje genomen. Viel wat tegen: uien hard en voor mijn gevoel niet 'gefruit'. Wel lekkere bouillon, maar toch had ik het gevoel dat ik ze zelf lekkerder maak.
    Prima rood huiswijntje erbij geen broodje vooraf o.i.d..
    De asperges van mijn vrouw waren naar volle tevredenheid, evenals de Bavette met rode wijnsaus die ik zelf had genomen.
    Inmiddels is het luidruchtige gezelschap verdwenen en nemen we dessert. Ik traditioneel de Coffee Brasil, mijn vrouw net chocoladetaartje (dat overigens niet op het menu stond). We vragen daarbij altijd of we onze desserts gelijk kunnen krijgen, maar - niet alleen hier - blijkt dat een onmogelijke opgave, als scheelde het hier slechts luttele minuten.
    De rekening is netjes voor drie gangen a la carte.
    Jammer van de uiensoep, maar verder heel erg lekker gegeten…

Vorige recensies van Ron Tuijnman

• Blij dat ik voorgaande recensies niet vooraf gezien heb, want ik heb er heerlijk gegeten. Toegegeven: de bediening oogde wat 'ongeïnteresseerd', maar was toch uitermate vriendelijk. Dus ik denk dat 'klagers' wat sneller naar het wapen van de recensie grijpen dan mensen die gewoon lekker hebben zitten eten...
    Parkeren in dit Anton Pieck-stadje is veelal toch wel een dingetje, maar we konden gelukkig toch na wat capriolen de auto in de buurt stallen.

Het restaurant is authentiek, druk en gezellig. Drukte betekent veelal goede kwaliteit en daar werden we zeker niet in teleurgesteld. Het rode Merlot-huiswijntje is wat ruim beprijsd voor de kwaliteit. Lekker slobberwijntje, maar niet echt bijzonder.
    Na twee voortreffelijke uiensoepjes ga ik voor de Rib Eye: een machtig stuk vlees dat perfect gebakken is. De roquefortsaus past hier voortreffelijk bij. Ferme patatten in de schil - inclusief mayonaise! - erbij en dus een ferme maaltijd.
    Ook de eendenborst van mijn vrouw (op haar bord, uiteraard) is voortreffelijk. Iets minder ruim bemeten dan mijn rib eye, maar ook hier kunnen we duidelijk over zijn: niks mis mee!

Omdat we lekker zitten en het verder prima naar de zin hebben in de fraaie serre gaan we ook voor een toetje. De cheesecake is prima, de dame blanche vind ik wat krap aan de maat. Het lekkere van de dame blanche is immers de warme chocoladesaus. Als die er in de keuken al overheen gedaan is, dan is de warmte eraf en dat is jammer. Zo'n klein kannetje dat je zelf kunt schenken had ik zeker gewaardeerd.
    De rekening valt alleszins mee: nog geen tachtig euro. En dat was dit bezoekje zeker meer dan waard!

• Na een heerlijke dag sauna lekker afgezakt voor een hapje naar 'Tt Hert in Naarden-Vesting. Parkeren is even een klus, want men heeft in de Vesting het liefst dat je lopend komt, geloof ik.
    Maar dan eenmaal binnen een plekje gekregen in de serre. Buiten donder en bliksem en hagelstenen die heerlijk op het glazen dak ratelen: kortom: sfeer genoeg in het rustieke oude pand met de authentieke houten vloer. Je moet er van houden, maar wij vonden het bepaald sfeervol.
    We kiezen voor twee halve litertjes huiswijn. De rode cabernet is lekker, maar geen hoogvlieger. Mag je ook niet verwachten van een huiswijntje. De witte chardonnay is ook prima te verteren.
    Het driegangenmenu biedt voor ons beiden net waar we trek in hebben dus ik ga voor de gevulde kalkoen met vooraf grove paté met cranberrysaus. Mijn vrouw laat zich verwennen met een in folie gegaarde tilapia, voorafgegaan door een taartje van zalm met een sud du sol dressing. De kalkoen is voortreffelijk - al was de portie niet ruim bemeten - ik ben geen groentenmens en dus waren de peultjes niet aan mij besteed. Dat was de meegeleverde patat wel en dat maakte de zaak compleet.
    De vis was ook meer dan voortreffelijk en met de dame blanche en de bosvruchten cheesecake ook, zodat dit een voortreffelijk einde van een heerlijke dag vormde.
    De bediening was vriendelijk en voorkomend.