1. Omdat cafe Hammingh in Garnwerd, dat wij een warm hart toedragen, een nieuwe uitbater heeft, wilden wij daar wel weer eens eten. Zondagavond 22 april zijn we erheen gefietst. Het was heerlijk weer en het terras was rustig.
    Helaas was de bediening niet goed. Verschillende mensen van het personeel liepen langs onze tafel, maar niemand zag aanleiding ons eens iets te vragen. Na een kwartier was het dan zover. Er bleek geen kaart te zijn. Alleen een menu op een schoolbord. Keuze uit twee voorgerechten, twee hoofdgerechten (vreemd genoeg een soort van vissoep) en één nagerecht voor 29 euro. Wij kozen het voorgerecht met Parmaham en als hoofdgerecht biefstuk. Het voorgerecht kwam na ongeveer een half uur. Plakjes parmaham op een soort kool met licht zure dressing. Hier en daar een bruin randje. Er lagen stokjes met blaadjes op. Absoluut niet eetbaar. Maar ja, honger maakt rauwe bonen zoet.
    De biefstuk was echter smakeloos en werd kaal geserveerd. Geen enkele garnering, saus of jus. Geen salade. O ja, wel een paar van die stokjes met blaadjes. Wel werd een bak friet (zakje uit de diepvries) gepresenteerd die erg zou zout bleek. We bestelden een extra bakje salade. Dat bleek een fantasieloze bak gemengde salade te zijn, met hier en daar bruine randen en puntjes, geen dressing en welgeteld twee pijnboompitten.
    Na een half uur te hebben gewacht bleek dat de bediening niet had begrepen dat we het hele menu hadden besteld, maar wilden we inmiddels liever weg. De rekening maakte de domper compleet. De afzonderlijke onderdelen bleken bijna net zo duur als het hele menu.
    Helaas. Ik ben blij dat er nieuwe uitbater is, maar hier gaan we voorlopig, als al ooit, niet meer eten.

2,6